1

مخالفت ارشاد با ایفای نقش “جورج بوش” توسط بازیگری که می‌گفتند به‌خاطر شباهت با احمدی‌نژاد ممنوع‌الفعالیت است!

سینماژورنال: سعید چاری فیلمساز جوانی که اولین ساخته سینمایی اش “تنها صداست که می ماند” چنان که باید دیده نشد درگیر ساخت فیلمی است با عنوان “فیلسوفهای احمق”.

به گزارش سینماژورنال هیچ خط داستانی شفاف و روشنی از این اثر ارائه نشده است اما عمده خبرها در این فیلم درباره مشابه سازی یک سری از چهره های سیاسی و فرهنگی ضدایرانی در آن و البته نقد سیاستهای کاخ سفید است.

اکبر عبدی در نقش (مایکل مور)، محمدرضا شریفی نیا در نقش (تری جونز کشیش)، شهره لرستانی در نقش (لیزا یکی از زنان فیلم برائت از مسلمانان)، ارژنگ امیرفضلی در نقش (شاهین نجفی)، عبدالرضا اکبری در نقش (آریل شارون) و کیهان ملکی در نقش (جورج بوش) از جمله بازیگران اثر هستند.

اتفاقی که اخیرا برای این فیلم رخ داده آن است که کارگردان آن از عدم صدور مجوز بازی محمود بصیری در نقش “جورج بوش” خبر داده است!

مدیران ارشاد خواستند نقش جورج بوش را به شخص دیگری دهیم

سعید چاری در گفتگو با “سینماپرس” بیان کرد: قرار بود محمود بصیری در این فیلم نقش جورج بوش را بازی کند و ما حتی تست گریم ایشان را نیز انجام داده بودیم اما برخی از مدیران وزارت ارشاد از ما خواستند که این نقش را به شخص دیگری به غیر از ایشان بسپاریم.

چندی قبل بصیری نیز در گفتگویی از انعقاد قرارداد ابتدایی خود برای بازی در این فیلم و سپس حذف از گروه بازیگران خبر داده بود.

بصیری در این باره به “میزان” گفته بود: در ابتدا فیلمنامه “فیلسوفهای احمق” را خواندم و بسیار از کار خوشم آمد ولی برای شروع مشکلاتی پیش آمد که من نتوانستم با این پروژه همکاری کنم.

شباهت با رییس جمهور سابق کار دستش داد

نه از میان گفته های سعید چاری و نه در گفته های محمود بصیری نکته ای درباره دلایل عدم مخالفت ارشاد با ایفای نقش بصیری در قالب “جورج بوش” گفته نمی شود اما…

به گزارش سینماژورنال نکته اینجاست که پیش از این شایعاتی مربوط به ممنوع الفعالیت بودن این بازیگر در زمان رییس جمهور سابق به دلیل شباهت به وی وجود داشت.

شایعاتی که از تخصیص حقوق ثابت برای این بازیگر برای جبران عدم فعالیت خبر می داد.

با این حال محمود بصیری مدتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در گقتگو با “شبکه ایران” ماجرای دریافت حقوق ثابت را رد کرده کرد.

هیچ کس مرا ممنوع الکار نکرد اما…

وی همچنین در همان ایام در گفتگویی با “بهار” درباره ماجرای ممنوع الفعالیت بودنش گفته بود: شباهت به یک مقام مهم مثل رییس‌جمهور برای هرکسي می‌توانست سبب خیر شود اما برای من آمد نداشت.

وی ادامه داده بود: در حقیقت هیچ‌کس مرا ممنوع‌‌کار نکرده بود و هیچ حرفی هم از طرف هیچ مقامی به من زده نشد، اما متاسفانه مردم و به‌خصوص همکاران خود من به گونه‌ای به این مورد دامن زدند که خواه‌نا‌خواه من خانه‌نشین شدم و تهیه‌کنندگان و کارگردانان ترجیح می‌دادند مرا کنار بگذارند و سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندند.