1

محمود گبرلو: متوجه صحبت‌هاي مدير شبكه سه نشدم!/”هفت” نمونه يك برنامه ارزشي بود/منتظر هستم ببينم چه پيش مي‌آيد

سینماژورنال: صحبتهای روز گذشته غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سوم سیما که از تغییر تیم اجرایی “هفت” سخن گفته بود(اینجا را خوانید) سبب ساز آن گشته است که محمود گبرلو مجری قبلی برنامه، سخنانی را مطرح کند.

به گزارش سینماژورنال گبرلو که به هنگام حضور در “هفت” با انتقادات مختلفی بخصوص درباره کیفیت اجرا روبرو بود درباره صحبت‌هاي اخيري كه پيرامون برنامه “هفت” منتشر شده است به “اعتماد” مي‌گويد: «از من دعوت شد كه برنامه هفت را تهيه و اجرا كنم و من هم سعي كردم تا خوب عمل كنم. برنامه هفت برنامه تلويزيون است و خودشان مي‌دانند كه چه مي‌خواهند بكنند. حالا هم بايد ببينيم چه پيش مي‌آيد. اگر ضرورت بدانند خودشان دعوتم مي‌كنند».

منتظر هستم ببينم چه پيش مي‌آيد

تهيه‌كننده برنامه “هفت” درباره اينكه در ارتباط با اين حرف‌ها آيا اقدامي كرده است يا خير مي‌گويد: «راستش من منتظر هستم ببينم چه پيش مي‌آيد. من از هيچ چيز خبر ندارم و سياست و برنامه‌اي كه از آن صحبت مي‌شود با من در ميان گذاشته نشده است. آخرين صحبتي كه بين ما و شبكه مطرح بود اين بود كه از دوم مرداد تا آخر قرارداد برنامه را تهيه كنيم كه مي‌شد شش قسمت…»

من هم از طريق خبرگزاري‌ها مطلع شدم

او درباره اينكه آيا توقف برنامه “هفت” را پيش‌تر به او اعلام كرده بودند يا نه مي‌گويد: «من هم از طريق خبرگزاري‌ها مطلع شدم كه قرار است پخش برنامه تا اطلاع ثانوي قطع شود و از طريق رسانه‌ها از صحبت‌هاي مديريت محترم شبكه سه مطلع شدم.»

مجري برنامه “هفت” درباره اينكه آيا پس از مطلع شدن از صحبت‌هاي ميرحسيني، مدير شبكه سه با او جلسه‌اي داشته است يا نه توضيح مي‌دهد كه «حقيقتش با مديريت محترم شبكه سه تا به حال جلسه‌اي نداشته‌ايم تا درباره اين برنامه صحبت كنيم. بعد از مصاحبه ايشان هم قرار ملاقاتي صورت نگرفته و تماسي بين ما و شبكه صورت نگرفته است. اين صحبت‌ها با ما در ميان گذاشته نشده است.»

نه تذكري دريافت كردم و نه توبيخي

او از صحبت‌ها و نقدهايي كه مدير شبكه سه درباره محتواي برنامه هفت مطرح كرده است اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند و ضمن تاكيد بر اين نكته مي‌گويد: «درباره نقدهايي كه به برنامه مطرح شده است واقعا من متوجه صحبت‌هاي مديريت محترم شبكه سه نشده‌ام چون برنامه هفت در طول زمان ساختش تا امروز به تهيه‌كنندگي و اجراي من، نه تذكري دريافت كرده و نه توبيخي.»

برنامه “هفت” نمونه يك برنامه ارزشي مطابق با سياست‌هاي فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ايران است

گبرلو در ادامه به ارزشي بودن برنامه “هفت” تاكيد دارد و مي‌گويد: «ما در طول اين سه سال كه برنامه هفت را اجرا كرده‌ايم همقدم با سياست‌هاي مديران تلويزيون پيش رفته‌ايم و معتقدم برنامه “هفت” نمونه يك برنامه ارزشي مطابق با سياست‌هاي فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ايران است و هميشه طبق سياست‌هاي مديران برنامه به روي آنتن رفته است. صحبت‌هاي اخير هيچگاه مطرح نبوده است. همان‌طور كه گفتم در تمام اين ايام ما حتي جلسه‌اي هم با مديريت محترم شبكه سه نداشته‌ايم. به همين دليل هم بنده متوجه منظور ايشان نشده‌ام.»

اگر من تهيه و اجرايش را عهده‌دار باشم كه طبق همان روال سابق در خدمت هستم

تهيه‌كننده و مجري برنامه “هفت” در پايان با اعلام اين موضوع كه خوشحال است كه برنامه “هفت” با هر تهيه‌كننده و مجري‌اي در خدمت سينماي ايران بماند مي‌گويد: «اگر من تهيه و اجرايش را عهده‌دار باشم كه خب طبق همان روال سابق در خدمت هستم و اگر هم نباشم آرزو مي‌كنم كه برنامه هفت براي سينماي ايران به خوبي باقي بماند.»