1

محمود کلاری با لحنی لرزان در آیین سپاس تهيه‌کنندگان مطرح کرد: به خاطر آوردن داریوش مهرجویی، کار سختی است!/ به محض ورود به فرودگاه مرا گرفتند چون…

سینماروزان: محمود کلاری فیلمبردار باسابقه ایرانی در سومین آیین سپاس تهيه‌کنندگان سینمای ایران و در بخش بزرگداشت داریوش مهرجویی با لحنی لرزان گفت: هر وقت میخواهم درباره مهرجویی حرف بزنم تنم یخ می‌کند و از درون،خالی میشوم. او انقلابی در سینمای ایران به وجود اورد.

وی ادامه داد: روزگاری است که واژه روشنفکری بی اعتبار شده ولی مهرجویی وجوه شخصیتی روشنی داشت و یک روشنفکر واقعی بود برخلاف شبه‌روشنفکران این دوران که درباره چیزهایی که نمی‌دانند نظر می‌دهند او درباره چیزی که میدانست، حرف میزد.

محمود کلاری: به محض ورود به ایران، پاسپورتم را گرفتند
محمود کلاری: به محض ورود به ایران، پاسپورتم را گرفتند

کلاری که در شش فیلم با مهرجویی همکار داشت تاکید کرد: نگاه مهرجویی، تحلیلش و تفسیرش خیلی حیف شد. اتفاق قتل مهرجویی دیوانه کننده است و حق مهرجویی نبود! شاید مراقبش نبودیم که این گونه رفت. توروخدا مراقب هم صنفی های خود باشید.

کلاری با اشاره به اهمیت حمایت روسای صنف از بدنه بیان داشت: یادم نمی‌رود زمانی به محض ورود به فرودگاه، پاسپورتم را گرفتند و نگهم داشتند چون خودی نبودم و تنها کسی که به دادم رسید سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان بود. کار صنفی یعنی این و میتوان چنین رفتاری را در همه صنوف جاری کرد.

برای تماشای فیلم گفته های کلاری اینجا را ببینید.