1

محمد خزاعی به سازمان سینمایی می‌رود یا به لبنان؟

سینماروزان/مسعود احمدی: این روزها، گمانه زنی گسترده ای از حضور محمد خزاعی بر کرسی ریاست سینما طرح شده ولی هنوز معلوم نیست خزاعی بالاخره به سازمان می‌رود یا نه؟

به گزارش سینماروزان خزاعی از مدیران فرهنگی و تهیه‌کننده فیلم‌هایی در گونه‌های مختلف از “احضارشدگان”، “پشت پرده مه” و “برخورد خیلی نزدیک” تا “قلاده‌های طلا” و “به وقت شام” بوده است.

از خزاعی به عنوان جدی ترین و گزینه اصلی سکانداری سینمای دولت سیزدهم نام می‌برند در حالی که بر اساس شنیده‌های سینماروزان، وی به تازگی از سفر به سوریه و لبنان برگشته!!

ظاهرا خزاعی در تدارک تهیه یک پروژه بین المللی با محوریت مقاومت و بیداری اسلامی است و برای دیدار با رئوس یک موسسه هنری بین‌المللی به لبنان سفر کرده بود بلکه بتواند یک بار برای همیشه، قبل از تولید، شرایط عرضه گسترده فیلم در کشورهای مختلف را فراهم کند.

خزاعی در جریان برگزاری جشنواره فیلم‌ مقاومت تلاش زیادی کرده بود که با دعوت از سینماگران مطرح منطقه، شرایطی برای تولیدات مشترک استراتژیک را رقم زند و حالا خودش پیشقدم شده برای تولیدی مشترک با لبنان و سوریه.

اینکه بالاخره این تهیه کننده، ریاست سازمان سینمایی را می‌پذیرد یا به سمت تولید مشترک فیلمی استراتژیک مرتبط با مسائل روز منطقه می‌رود، مشخص نیست؟ آنچه مشخص است آن که خزاعی اگر وارد سازمان سینمایی شود بعید است مستقیما کار تولید را ادامه دهد و اگر تولید مشترک را برعهده گیرد، قید ریاست سینما را خواهد زد.

مسعود احمدی