1

محمد حیدری در نشست خبری جشنواره فجر همه چیز را گفت⇐از بی علاقگی سازندگان فیلم ارگانی «امپراطوری جهنم» به حضور در جشنواره تا استفاده از داوران خارجی برای جشنواره/از تأییدیه شورای عالی تهیه کنندگان و مدیرعامل خانه سینما بر سامانه نارکارآمد بلیت فروشی آنلاین(!) تا ورود «خوب بد جلف» بدون اصلاحیه به جشنواره و اعلام انصراف کارگردان «کارت پرواز» از حضور در جشنواره

سینماروزان: نشست خبری محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر دوشنبه برفی 5 بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش سینماروزان حیدری کوشید در این نشست تا می تواند صریح و بی واسطه پاسخگوی پرسشهایی باشد که از سوی رسانه ها طرح می شود.

بخشهای خواندنی گفته های حیدری در این نشست را بخوانید:

–من درباره مشکلات سامانه بلیت فروشی آنلاین عذرخواهی کردم و مجددا عذرخواهی می کنم. به دنبال آن بودیم که آورده جدیدی از طریق این سامانه به سینمای ایران داشته باشیم و از حدود شش ماه قبل از جشنواره رایزنی ها برای کار با این سامانه آغاز شد و البته سامانه بلیت فروشی موردنظر توسط شورای عالی تهیه کنندگان و مدیرعامل خانه سینما تایید شد ولی در روز آغاز سامانه فروریخت!

–مهتاب کرامتی همچنان در کنار ما به عنوان مشاور هست، بهروز غریب پور همچنان مدیر کاخ جشنواره است و مجید مظفری مدیر کاخ مردمی یعنی پردیس ملت!

–آنچه وزیر ارشاد درباره حذف ده فیلم از جشنواره به دلیل ممیزی گفته را ایوبی رد کرد و من هم رد می کنم؛هیات انتخاب جشنواره و دبیر به طور مستقل فیلمها را انتخاب کردند در چارچوب مقررات سازمان سینمایی!

–هیأت انتخاب «امپراطور جهنم» را رد کرد و من از آنها خواستم که فیلم در چشم انداز باشد. سوال این است که اگر هدفشان دیده شدن فیلم است چرا نمی گذارند فیلم در چشم انداز دیده شود؟! می گذاشتند فیلم توسط مخاطبان دیده شود تا عیار اثر دست مردم بیاید!

–فرش قرمز در کاخ جشنواره نیست و فقط در کاخ مردمی یعنی پردیس ملت برگزار میشود!

–برخلاف شایعات «خوب بد جلف» پیمان قاسم خانی ابدا اصلاحیه نخورده و اصلا قبل از ارائه به جشنواره، پروانه نمایش گرفته بود!

–تمامی 33 فیلم مسابقه و 11 فیلم چشم انداز توسط هیات انتخاب معرفی شدند و صورتجلسه امضاءشده توسط هیات انتخاب در این باره موجود است و قابل انتشار!

فیلم «کارت پرواز» مهدی رحمانی از ابتدا در بخش چشم انداز بود ولی کارگردان انصراف داد!

–باز هم می گویم تهیه کننده «امپراطور…» خودش نخواست فیلمش دیده شود؛ دبیرخانه حتی تا یک هفته فیلمی را جایگزین این فیلم نکرد تا «امپراطور…» دیده شود اما سازندگان علاقه ای نداشتند در جشنواره باشند و فیلمشان دیده شود.

هر شخصی را برای هیأت داوران انتخاب کنیم گلایه می کنند؛ پس چه کنیم؟!باید برویم داور خارجی بیاوریم؟!!!

–همواره از هنرمندان خواسته ایم با لباس رسمی در مراسم مختلف جشنواره حاضر شوند. امسال هم خواهش اکید دارم از هنرمندان برای حضور در مراسم جشنواره با پوشش رسمی!

-چرا بلیتهای جشنواره گران شده؟!چرا قیمت بلیتهای پردیس ملت گرانتر شده؟!چون صاحبان آثار برای نمایش آثارشان از ما انتظار {مالی}دارند و باید انتظاراتشان برآورده شود!