1

محمد اطبایی: در ادوار گذشته بین‌الملل فجر بی‌هویت شده بود/ بین‌الملل فجر باید آثاری را مورد توجه قرار دهد که مخاطب به آن دسترسی ندارد

سینماژورنال: در سالهای اخیر در بخش بین الملل فجر چندان که باید آثاری را که تکراری نباشند و ندیده ایم و همین باعث شده بود این بخش صلابت لازم بعنوان یک بخش مطرح را نداشته باشد.

به گزارش سینماژورنال محمد اطبایی از فعالان حوزه پخش بین المللی سینمای ایران با اشاره به این ضعف مهم گفت: آنطور که مسوولان امر معتقدند، بخش بین الملل همواره به دلیل توجه بیشتر به فیلم های ایرانی کمتر دیده می شد اما به نظرم دلیل بی توجهی به بخش بین الملل، نبود تعریف و هویتی مشخص برای این بخش بود.

هر فیلمی که در دسترس بود را نشان دادند و همین باعث بی هویتی شد

وی ادامه داد: در دوره های گذشته هر فیلمی که در دسترس بود در بخش بین الملل نمایش داده می شد که چنین کاری باعث بی هویت شدن این بخش می‌شد، در حالیکه که اگر می‌توانستیم با توجه به مقتضیات سینمای ایران و جایگاه کشورمان در منطقه تعریف درستی برای بخش بین الملل داشته باشیم، این بخش بسیار مورد توجه قرار می گرفت.

جشنواره فیلمهایی را مورد توجه قرار دهد که مخاطب به آنها دسترسی ندارد

اطبایی در ادامه سخنانش به شیوه مناسب انتخاب فیلم ها برای نمایش در جشنواره بین المللی فیلم فجر اشاره کرد و توضیح داد: بخش زیادی از فیلم های سینمای جهان به صورت دی وی دی در دسترس مخاطبان است و نیاز مخاطب به این شکل برآورده می شود. جشنواره باید فیلم هایی را مورد توجه قرار دهد که مخاطب به آن دسترسی ندارد و نمایش آن ها می تواند جریانی تازه در سینمای ما ایجاد و یا نیاز فرهنگی جامعه را برآورده کند.