1

محمدمهدی حیدریان: اتکاء به جوانان به این معنا نیست که هر کاری را باید به جوانان سپرد!!⇔سینماروزان: هر کاری را نباید به جوانان سپرد اما جای نیروهای خسته و بی‌انگیزه-مانند یک روابط‌ عمومی سالخورده‌-هم در سازمان سینمایی نیست

سینماروزان: درحالی که اواخر هفته گذشته محمدمهدی حیدریان از معرفی دبیر جشنواره فجر ظرف ده روز آینده خبر داده بود تازه ترین گفتگوی رییس سازمان سینمایی که در حاشیه تودیع و معارفه وزارت ارشاد با وی انجام شده حکایت دارد از معرفی دبیر فجر تا انتهای همین هفته.

به گزارش سینماروزان حیدریان درباره دبیر سی‌و ششمین جشنواره فیلم فجر، گفت: اجازه دهید این موضوع تا آخر هفته نهایی و اعلام شود.

حیدریان درباره این‌که برای انتخاب دبیر در این بخش ممکن است از جوانان استفاده ‌شود یا نه؟ توضیح داد: حضور جوانان پایه‌های هنر و سینمای ما را نگه می‌دارد. ما با اتکاء به جسارت جوانان سینمای ایران را خواهیم ساخت اما الزاما به این معنا نیست که صرفا هر کاری را باید به جوانان سپرد اما حتما باید به جوانان متکی بود و از آنان بهره گرفت.

حیدریان درباره این‌که آیا سازمان سینمایی هم بعد از حضور وزیر جدید دستخوش تغییرات می‌شود یا نه؟ گفت:  فکر نمی‌کنم. ان‌شاءالله تغییری ایجاد نمی‌شود.

آنچه حیدریان درباره تکیه بر جوانان گفته امری منطقی می نماید و بسیاری از امور نیاز به استفاده از مهره های امتحان پس داده و کارکشته دارد و نمیتوان با توجیه جوانگرایی شرایطی را فراهم کرد که نیروهای آماتور وارد حلقه مدیران شوند اما نگاهی به نیروهای حول حیدریان یک واقعیت را نمایان میسازد و آن هم اینکه در برخی زیرمجموعه های سازمان سینمایی حضور نیروهای فرتوت بدجوری به راندمان نهایی ضربه زده است.

یک مصداق در این باره روابط عمومی سازمان سینمایی است. روابط عمومی که باید پویاترین بخش یک سازمان باشد و نه فقط به‌روز که به‌لحظه واکنشهای رسمی مدیران سینمایی نسبت به اتفاقات را منعکس کند در دو سال اخیر تبدیل شده به ساختاری پیر و خسته که اغلب چند ساعت یا گاهی چند روز بعد از رسانه های دیگر به انتشار-یا بهتر است بگوییم بازنشر اخبار- دست میزند.

اصلی ترین علت این رخوت نیز استفاده از نیرویی در رأس آن است که سالها با چنین سمتی در سازمانهای مختلف سینمایی حضور داشته و به نظر میرسد هرجای دنیا بود باید تابحال بازنشسته میشد و نیرویی تازه نفس جایش را می گرفت.

حیدریان باید در کنار استفاده از ظرفیت نیروهای باتجربه و همچنان باانگیزه، فکری هم کند برای زیرمجموعه‌هایی که به دلیل حضور نیروهای خسته و بی انگیزه در رأس آنها بدجوری از اهداف اصلی خود دور مانده اند.