1

محمدمهدی حیدریان متأثر از برملا شدن بودجه بیش از ۲۰ میلیاردی جشنواره سی و پنجم، خطاب به سیاستگزاران جشنواره سی و ششم فجر گفت⇐تصویب بودجه جشنواره و تعیین تأمین‌کنندگان مالی از جمله وظایف شوراست/برای شفاف‌سازی هزینه‌های مالی جشنواره و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تلاش کنید/باید اطلاعات مالی جشنواره سی و ششم اطلاع‌رسانی شود⇔سینماروزان: شفاف‌سازی خیلی خوب است به‌خصوص اگر بدانیم ۹میلیارد اختلاف میان بودجه مصوب با ریزهزینه‎های جشنواره سی و پنجم صرف چه چیز شده است؟/آقای رییس! جلوی اتلاف منابع ناشی از استخدام بازیگران بیکار و کم‌کار در تیم مدیریتی جشنواره را هم بگیرید

سینماروزان: رییس سازمان سینمایی در نخستین جلسه ای که با سیاستگزاران جشنواره سی و ششم فجر داشتن کاملا متأثر از اتفاقات مربوط به برملا شدن بودجه بیش از 20 میلیاردی جشنواره سی و پنجم فجر و صرف بیش از 8 میلیارد برای محفلی موسوم به جهانی فجر، خواستار شفاف سازی درباره اطلاعات مالی جشنواره سی و ششم شد.

به گزارش سینماروزان محمد مهدی حیدریان با برشمردن وظایف شورای سیاستگزاری گفت: تصویب مقررات و شیوه برگزاری جشنواره و بخش های آن اولویت اول است و در ادامه اعضای هیات انتخاب و آیین نامه انتخاب فیلم ها، اعضای هیات داوری و آیین نامه داوری آثار و بزرگداشت ها و آیین ها باید جزو وظایف شورا قلمداد شود.

رییس شورای سیاست گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تصویب بودجه جشنواره و تعیین تأمین کنندگان مالی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برگزاری جشنواره در حین برگزاری را از دیگر وظایف این شورا عنوان کرد.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى و رييس سازمان سينمايى در ادامه جشنواره هاى ملى و بين الملل فجر را مهمترين و با شكوه ترين رويداد هنرى همزمان با جشن هاى پيروزي انقلاب اسلامى دانست و با تاکید بر شفاف سازى هزينه هاى جشنواره هاى سينمايي اظهار کرد: همزمان با تلاش برای پرشكوه تر شدن و مردمى بودن جشنواره فيلم فجر باید برای صرفه جويى و شفاف سازى هزينه هاى اين رويدادها و فرايند اجرائى آن تلاش کنیم چرا كه جشنواره فیلم فجر مهم ترین رویداد حرفه ای سینمای ایران و برگزاری همزمان آن با دهه مبارک فجر با پیشینه ای به قدمت انقلاب اسلامی ارزش و اهمیت آن را دو چندان می نماید.

حيدريان مردم و افكارعمومى را حاميان اصلى جشنواره فيلم فجر دانست و گفت: مردم  حق دارند در جريان اطلاعات مالى جشنواره ها باشند و نگاه دلسوزانه و سازنده رسانه ها، به دست اندركاران چنين رويداد مهم هنرى، اين فرصت را ميدهد تا خطاهاى احتمالى را كاهش و كيفيت برگزارى جشنواره را افزايش دهند. لذا ما فارغ از فضا سازی و بازی رسانه‌ای خود را موظف به شفاف سازی می دانیم و بر اساس آغاز اجراى قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبير و اميد، هزينه هاى دوره هاى پيشين جشنواره هاى فجر در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات قرار گرفته و در جشنواره سي و ششم فجر نيز اطلاعات مالى اين رويداد اطلاع رسانى مى شود.

وی با اشاره به اهميت سى و ششمين جشنواره فيلم فجر و تجارب سه دهه اخير ادامه داد: جشنواره محلى براى کشف و معرفی استعدادهای درخشان در کنار بهره گیری و قدرشناسی از تجارب به بار نشسته صاحبان تجربه و علم این هنر بى بديل، نسبت به ایفای سهم از برنامه جامع سینمای ایران است.

علیرضا رضا داد، علیرضا تابش، حسن خجسته، محمد بزرگ نيا و ابراهیم داروغه زاده از اعضای شورای سیاست گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هستند که در اولین جلسه فراخوان این دوره و شیوه برگزاری و بخش های آن را نهایی کردند که بزودی اعلام می شود.

⇓⇓⇓

پی نوشت: سینماروزان با استقبال از سخنان محمدمهدی حیدریان درباره شفاف سازی مالی جشنواره سی و ششم از ایشان انتظار دارد که ریزهزینه های دوره قبل جشنواره را هم در اختیار رسانه ها قرار دهد تا مشخص شود اختلاف 9میلیاردی میان رقم بودجه اعلام شده از سوی متصدی روابط عمومی سازمان با رقم اخیرا فاش شده از کجا نشأت گرفته است؟

این هم می‌تواند خواسته‌ای بحق از حیدریان باشد که شرایطی را فراهم آورد در جهت جلوگیری از اتلاف منابع مالی جشنواره‌ها در مسیری مثل استخدام بازیگران بیکار و کم‌کار در مناصبی مانند مدیر کاخ یا مشاور جشنواره!!!