1

محمدمهدي عسکرپور فرمودند: به‌جاي همت و باکري به فکر ساخت فيلم درباره «ب.ز» و «ه.ق» هستيم!⇔پرسش سينماروزان: جناب مديرعامل اسبق! چرا حمايتهاي حوزه هنري، تصويرشهر و مرکزگسترش را صرف توليد فيلم درباره امثال همت نکرديد؟

سينماروزان: محمدمهدي عسکرپور کارگرداني که در سالهاي اخير بيشتر از آن که به عنوان فيلمساز شناخته شود به واسطه مديرعاملي خانه سينما در ماههاي منتهي به انحلال مورد توجه قرار گرفت، چه در سينما چه در تلويزيون اغلب برايش فضاي کار فراهم بوده است.

به گزارش سينماروزان او چهار سال قبل فيلم سينمايي «مهمان داريم» را با حمايت حوزه هنري ساخت و دو سال قبل هم سريال «نفس گرم» را براي تلويزيون کارگرداني کرد. ايشان دو سال قبل با حمايت مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي يک فيلم به نام «متولد65» را  هم توليد کرد ضمن اينکه سال قبل نيز با حمايت تصويرشهر فيلمي به نام «ماجان» را توليد کرد.

او که اخيرا نامش به عنوان گزينه اي براي دبيري جشنواره فجر هم شنيده شده به تازگي در نشست هنرمندان سينماي دفاع مقدس کم کاريهاي حوزه دفاع مقدس را با اين عبارات به چالش کشده است: هر ساله در حوزه فرهنگ و هنر با مشکلاتي رو به رو مي‌شويم که تکراري هستند. وقتي مسئولان فرهنگي کشورمان به فکر برنامه ريزي در زمينه فرهنگ و هنر مي‌افتند با يک مجموعه‌اي از مصوبات شعارگونه رو به رو مي‌شويم. اگر يکبار با دقت نگاهي به سينماي دفاع مقدس بيندازيم مي‌بنيم که بسياري از فيلمهاي دفاع مقدسي که امروز به آنها افتخار مي‌کنيم در شوراهاي فيلمسازي دفاع مقدس رد شده‌اند. به نظرم بايد فکري اساسي درباره سينماي دفاع مقدس صورت بگيرد و با دقت بيشتر حرکت کرد. دوست ندارم سينماي هاليوود را به عنوان الگو معرفي کنم؛ اما در بسياري از فيلمهاي هاليوودي آرمانها و عملشان يکي هستند. الويت فيلمسازي ما بايد آرمانهاي دفاع مقدس باشد که مي‌شوند امثال همت و باقري و باکري و غيره  ولي متاسفانه فکر به فکر ساخت فيلم درباره آقاي «ب.ز»، «س.ش» و «ه.ق» افتاده‌ايم.

از کارنامه خودتان بگویید

اگر فيلمسازي متعلق به بخش خصوصي که سابقه مديريت در دستگاههاي فرهنگي را نداشت چنين اظهاراتي را بيان ميکرد چندان تعجب آور نبود اما از عسکرپور که اغلب حمايتهاي ارگاني در توليد برايش فراهم بوده و البته سابقه مديريت در سازمانهايي مانند فارابی، صداوسیما و سازمان فرهنگي-هنري شهرداري را هم داشته چنين اظهاراتي بعيد بود.

عسکرپور اگر گمان ميکند در حوزه سينماي دفاع مقدس کم کاري کرده ايم و بايد درباره چهره هايي همچون همت و باکري و باقري فيلم بسازیم چرا خودش در بيش از سه دهه فعاليت سينمايي اش آستين بالا نزده و سراغ يکي از اين چهره ها نرفت؟؟؟ و به جايش ترجيح داده اغلب فيلمسازي و سريال سازي هاي محصور در لوکیشنهای بسته را در دستور کار قرار دهد؟؟؟

آيا نمي شد ایشان يکي از حمايتهاي اين چند ساله شان که از حوزه تا تصويرشهر و مرکز گسترش را دربرگرفته صرف ساخت آثاري کند که خودشان از کمبودش گلايه مي کنند؟