1

محمدرضا عباسیان در واکنش به انتشار فهرست حمایتی موسسه رسانه‌های تصویری⇐چرا عملکرد سال۹۶ را اعلام نکردند؟؟/به طور رسمی بودجه سال۹۶ موسسه را اعلام کنند و بگویند این بودجه صرف چه اموری شده؟/چرا موسسه‌ای که در زمان ما به سوددهی رسید حالا زیان‌ده شده؟؟

سینماروزان: انتشار لیست حمایتی موسسه رسانه های تصویری و شگفتیهای موجود در آن و از جمله اعطای ارقامی بیش از 2میلیاردی به فیلمهایی مانند «قلاده های طلا» و «برلین منفی هفت» که این فیلم دوم در اکران صد میلیون هم نفروخت در زمان مدیریت محمدرضا عباسیان بر موسسه رسانه های تصویری(اینجا را بخوانید) با واکنش این مدیر روزگار محمود احمدی‌نژاد مواجه شد.

به گزارش سینماروزان عباسیان بدون اشاره به چرایی صرف بودجه ای بیش از دومیلیاردی برای «برلین منفی هفت» صرفا به تکذیب رقم حمایت از «قلاده های طلا» پرداخت و به «جوان» گفت: رقم‌هاي ادعايي مؤسسه رسانه‌هاي تصويري دقيق نيست،  به طور مشخص رقم «قلاده‌هاي طلا» چندبرابر عنوان شده است.

عباسیان که خودش سابقه همکاری غیرمستقیم با وزارت ارشاد فعلی را به عنوان یکی از کارمندان محفل موسوم به جهانی فجر96 داشته، ادامه داد: اين كاري كه وزارت ارشاد مي‌كند اسمش شفافيت‌سازي يا شفافيت نمايي است. چرا همه هزينه‌ها را در طول اين سال‌ها و در دوره‌هاي مختلف منتشر نمي‌كنند و صرفاً به طور گزينشي چند مورد را اعلام مي‌كنند. به دنبال چه چيزي مي‌گردند. بياييد شفاف‌سازي كنيد. اين گوي و اين ميدان. بنده بارها اعلام كرده‌ام كه حاضر به مناظره هستم. آقايان با اسنادي كه دارند بيايند و ما هم اسناد خودمان را رو مي‌كنيم.

محمدرضا عباسیان با زیر ذره بین بردن عملکرد موسسه رسانه های تصویری در سال گذشته بیان کرد: چرا عملكرد سال 96 را اعلام نمي‌كنند؟ اصلاً به طور رسمي بيايند بودجه مؤسسه را اعلام كنند و بگويند براي مثال در سال 96 فلان عدد را به چه اموري اختصاص داده‌اند. هزينه‌ها بايد به طور تفكيك شده منتشر شود. اينكه دقيقاً چه پولي براي چه منظوري به چه فيلمي پرداخت شده است. اينكه خريداري حقوق فيلم بوده يا خريد رايت بوده يا جنبه اقتصادي يا حمايتي داشته بايد مشخص بشود. اينكه نخستين بار بوده يا نه مهم است. اينكه به چه آثاري كمك شده اهميت دارد. ما از كمك به برخي آثار نه تنها پشيمان نيستيم بلكه به آن افتخار هم مي‌كنيم. آثاري كه در گيشه نيز موفق بوده‌اند.

عباسيان افزود: نكته ديگري كه وجود دارد اين است كه آيا مؤسسه رسانه‌هاي تصويري در زمان فعلي سودده است يا زيان ده، خوب است اين را اعلام كنند. در زماني كه بنده مؤسسه را تحويل گرفتم مؤسسه زيان‌ده بود ولي آن را به سود دهي رسانديم. همين حالا مؤسسه در وضعيت زيان ده قرار دارد. اگر زيان ده نيست بيايند اعلام كنند.