1

#محمدحسین_نیرومند عضو شورای پروانه نمایش سینما متذکر شد⇐برای فیلم سه ساعته #برادران_لیلا کمتر از سه دقیقه اصلاحیه پیشنهاد شده بود!/سه ساعت فیلم درباره تحریم ساخته اما یک دقیقه درباره مسببین اصلی این تحریم ها نمی‌گوید!/سازنده #برادران_لیلا با گزینش بخشی از واقعیت، بخش مهم تری از ماجرای تحریم را سانسور کرده!!/این سینماگر جوان عملا عاملِ سانسور مدیران جشنواره ها و پخش کنندگان خارجی شده!!

سینماروزان: برای فیلم سه ساعته #برادران_لیلا کمتر از سه دقیقه اصلاحیه پیشنهاد شده بود که دو اصلاحیه آن به دلیل عدم تطبیق فیلم با فیلمنامه مصوب شورای پروانه ساخت دولت قبل بوده است.

#محمدحسین_نیرومند عضو شورای پروانه نمایش سینما با بیان مطلب فوق به خبرگزاری ایرنا گفت: موضوع اصلی فیلم برادران لیلا درباره گرفتاری های جامعه ایرانی ناشی از تحریم است. سعید روستایی سه ساعت فیلم درباره تحریم می سازد اما در فیلمش حتی یک دقیقه درباره مسببین اصلی این تحریم ها چیزی نمی گوید!! وقتی فیلمی ادعای واقع نمایی اجتماعی دارد و سعی می کند به مخاطب خود این گونه القاء کند که آنچه را به تصویر می کشد همان واقعیت های جامعه کنونی ایران است، چرا باید بخش مهمی از این واقعیت را پنهان سازد؟ در واقع روستایی با گزینش تنها بخشی از واقعیت، بخش مهم تری از ماجرای تحریم، یعنی ظلمی را که تحریم کنندگان بر جامعه ایرانی روا داشته اند را در فیلمش سانسور می کند و حتی حاضر نمی شود دقایقی از فیلم سه ساعتش را به این بخش مهم واقعیت اختصاص دهد.

نیرومند ادامه داد: چرا روستایی این کار را نمی کند؟ چرا او داستانش را با حذف اصلی ترین بازیگران و بدمن های نظام سلطه تراژدی تحریم جامعه ایرانی روایت می کند؟ پاسخ ساده است، چون فیلم او در کشورهایی که تحریم های ظالمانه را بر جامعه ایرانی تحمیل کرده اند، امکان نمایش یابد! چون امکان نمایش در جشنواره کن فرانسه و مونیخ آلمان و سایر کشورهای غربی پیدا کند! چون امکان پخش جشنواره‌ای فیلمش را پخش کنندگان بین المللی تضمین کنند!

این عضو شورای پروانه نمایش اظهار داشت: سعید روستایی مهمترین مباحث مرتبط با تحریم های ظالمانه غرب یعنی نقض و عدم پایبندی به توافقنامه برجام از سوی آمریکا و شرکای زیاده خواه غربی اش را از فیلمش به راحتی حذف و به عبارتی درست تر «سانسور» می کند تا عملا این سینماگر جوان کشورمان عاملِ سانسور مدیران جشنواره ها و پخش کنندگان خارجی شود! این فیلمساز جوان کشورمان حاضر نشد کوچک ترین اشاره ای به بانیان غربی تحریم های ظالمانه در فیلم برادران لیلا نماید و در مصاحبه ای که ظاهرا جوگیر شده بود! پیش روی ده ها خبرنگار خارجی در جشنواره کن مقصر اصلی تحریم ها را جمهوری اسلامی دانست و گفت: «مشکلات معیشتی مربوط به تحریم‌ها ریشه در دولت جمهوری اسلامی دارد.»!

کمتر از سه دقیقه اصلاحیه بر نسخه سه ساعته برادران لیلا
کمتر از سه دقیقه اصلاحیه بر نسخه سه ساعته برادران لیلا