1

محمدحسين لطيفي كه در ٦ سال ٤ سريال ساخته⇐اين خيلي بد است كه به خاطر مشكلات جناحي تلويزيون را دچار مشكلات اقتصادي كنند

سینماژورنال: محمدحسین لطیفی که در سالهای اخیر سریالهای مختلفی را برای تلویزیون تولید کرده است این روزها هم مشغول ساخت فصل دوم “دودکش” برای نوروز تلویزیون است.

به گزارش سینماژورنال “نردبام آسمان”، “تنهایی لیلا”، “دودکش1” و “زمانی برای عاشقی” از جمله سریالهایی هستند که لطیفی در این سالها برای تلویزیون ساخته و به واسطه همکاری نزدیک با این رسانه هم که شده باید در حال و هوای تولیدات رسانه ملی باشد.

با این حال این کارگردان در گفتگویی با “ایسنا” به صراحت از این گفته که محصولات تلویزیون را زیاد پیگیری نمی کند!

لطیفی در پاسخ به این پرسش که عملکرد کدام شبکه تلویزیون را موفقتر می داند گفته است: من راستش خیلی تلویزیون را پیگیری نمی‌کنم و نمی‌توانم دقیق در این زمینه نظر بدهم.

مهمترین اتفاق سال؟ پرداخت معوقات مالی

افت کیفیت محصولات تولیدی تلویزیون در سال اخیر باعث از دست دادن بخشی از مخاطبان و باختن رقابت به شبکه های ماهواره ای شد اما  لطیفی بی اشاره به این افت کیفی، مهمترین اتفاق سال را پرداخت معوقات مالی می داند.

وی بیان داشته است: اتفاق ویژه‌ای که امسال در رسانه ملی افتاد از نظر من این بود که بعد از مدت‌ها بخشی از بدهی‌ها از سوی سازمان صداوسیما پرداخت شد و برخی همکاران بعد از مدت‌ها توانستند مطالباتشان را از تلویزیون بگیرند. به نظرم این اتفاق حرکت خوبی بود.

مشکل اساسی؟ فقط کمبود بودجه است و لاغیر

البته که متعاقب این ماجرا اصلی ترین مشکل این کارگردان هم کمبود بودجه سالانه ایست که به صداوسیما تعلق می گیرد! این کارگردان اظهار داشته است: مشکل اساسی من به عنوان یک کارگردان، یک شهروند و کسی که برای سازمان صداوسیما کار می‌کند، این است که به شکل کاملا قانونی و در مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه صداوسیما تغییرات اساسی ایجاد شود؛ چراکه این واقعا آزاردهنده و خیلی بد است که به خاطر مشکلات شخصی و جناحی، مجموعه‌ صداوسیما هر بار دچار مشکلات و فشارهای اقتصادی شود. امیدوارم سال آینده این اتفاق در مجلس شورای اسلامی بیفتد و این مساله حل شود.

دیالوگهای فیملنامه مهم نیست/مهم این است که هر روز صبح سرکار حاضر می شویم

محمدحسین لطیفی که امسال یک فیلم سینمایی به نام “اسب سفید پادشاه” را هم روی پرده داشت که فروش آن تا پایان اکران به 200 میلیون هم نرسید در توصیف چگونگی تولید سریال “دودکش2” هم اظهارات جالبی را طرح کرده است.

وی درباره کامل‌ بودن فیلمنامه سریال‌ها پیش از کلید خوردن، در پاسخ به اینکه چقدر به عنوان کارگردان بر فیلمنامه کامل تأکید دارد؟ گفت: فیلمنامه اگر کامل باشد شاهکار است. از همه بهتر برای منِ کارگردان خوب است اما واقعیت این است که بازیگرانی که با من کار کردند همه می‌دانند که من به آن‌ها فرصت می‌دهم و آن‌ها را تحت فشار قرار نمی‌دهم و همیشه از انرژی خودشان استفاده می‌کنم، در نهایت هم اتفاق بدی نمی‌افتد. مهم این است که ما هر روز صبح سرکار حاضر می‌شویم و می‌دانیم که می‌خواهیم چکار بکنیم، دیالوگ زیاد مهم نیست.