1

محصول تازه تولیدکنندگان “مارمولک” با کپی‌برداری از نام رمان برنده نوبل

سینماژورنال: کمال تبریزی که رمضان امسال بعد از مدتها توانست فیلم توقیفی “پاداش” را روی پرده بفرستد این روزها درگیر پیش تولید تازه ترین پروژه سینمایی اش است.

به گزارش سینماژورنال پروژه تازه تبریزی “کوری” نام دارد که همنام رمان برنده نوبل خوزه ساراماگوی است.

جالب است که طبق اطلاعات ارائه شده در “تماشاگران امروز” منوچهر محمدی تهیه کننده باسابقه ایران که به همراه تبریزی کمدی پرحاشیه “مارمولک” را تولید کرده بود در “کوری” به عنوان تهیه کننده حضور دارد.

یک خبرنگار محور قصه است

“کوری” یک درام سیاسی است که میلاد کیمرام و مینا ساداتی نقشهای اصلی آن را بازی خواهند کرد؛ گویا کیمرام نقش یک خبرنگار را در آن ایفا می‌کند و ساداتی نقش همسر این خبرنگار را.

با توجه به سابقه ذهنی که از همکاری محمدی-تبریزی داریم هیچ بعید نیست که “کوری” هم یک کمدی موقعیت باشد.

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند یکی از وزارتخانه هایی که در سالهای اخیر در تولید برخی از محصولات سینمایی و تلویزیونی مرتبط با ژانر جاسوسی از سینماگران حمایت کرده است اسپانسر اصلی تولید این فیلم است.

روند پیش تولید “کوری” طوری پیش می رود که برای نمایش در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

کورهایی که می توانند ببینند اما نمی بینند

به گزارش سینماژورنال رمان “کوری” که توسط خوزه ساراماگو نگاشته شده داستان نابینایی تدریجی مردمان یک شهر و سپس قرنطینه شدن آنها را بیان می کند؛قرنطینه ای که در آن یک زن بینا هم وجود دارد.

براساس این رمان در سال 2008 درامی توسط “فرناندو مریلس” ساخته شد و “جولین مور” و “مارک رافالو” نقشهای اصلی آن را بازی می کردند؛ البته که این اقتباس سینمایی به اندازه رمان مورد توجه قرار نگرفت.

معلوم نیست وجه تسمیه فیلمنامه جدیدی که تبریزی در دستور کار قرار داده با رمان ساراماگو چیست که نام این رمان را بر پروژه خود گذاشته است اما شاید بتوان جمله ای که قهرمان اصلی داستان در پایان رمان بیان می کند را بی ربط با مضمون فیلم تبریزی ندانست.

جمله ای با این مضمون که “ما کور هستیم؛ کور اما بینا، کورهایی که می‌توانند ببینند، اما نمی‌بینند.”