1

آیا گیر دادن تهیه‌کننده فیلم به علی سرتیپی، مسیر انحرافی است؟⇐محسن تنابنده: «فراری» از بحثهای «مالکیت» ضربه خورد!!! +یک پرسش درباره ربط اختلافات کوثری-مدرسی-داوودنژاد با وضعیت پیش آمده برای «فراری»

سینماروزان: شکست خورده اصلی اکران نوروز، «فراری»علیرضا داوودنژاد است؛ فیلمی که به هنگام رونمایی در جشنواره سی و چهارم بسیاری بضاعتی بالا برای جلب مخاطب آن متصور بودند اما علیرغم روی پرده رفتن در گل اکران که نوروز باشد نتوانست فروشی در خور داشته باشد.

به گزارش سینماروزان پیشتر علیرضا داوودنژاد کارگردان فیلم شکست فیلم را به افرادی نسبت داده بود که زمانی با یقه های بسته آمدند تا به امثال او درست تدین بدهند اما حالا فاتحه «فراری» را خوانده اند!!(اینجا را بخونید)

 بعد از داوودنژاد، جهانگیر کوثری تهیه‌کننده فیلم هم با اشاراتی صریح علی سرتیپی را عامل وضعیت بد فروش فیلم معرفی کرده و گفته بود: بودجه فیلم «فِراری» حدود یک میلیارد و نیم شده بود که به‌خاطر یک امضای آقای سرتیپی برای قرارداد پردیس کوروش فیلم «فِراری» زمین خورد. نبود ضابطه در مسوولان سینمایی ارشد، طوری است که فردی که قدرت اکران را دست دارد می‌تواند باعث زمین خوردن یک فیلم شود!

محسن تنابنده بازیگر اصلی «فراری» اما به تازگی از بحثهای مالکیتی فیلم به عنوان عامل صدمه دیدن فیلم یاد کرده است؛

تنابنده در خلال گفتگویی تفصیلی به «شرق» گفت: غذا هم که درست مي‌کنيد، زماني بايد آن را از روي گاز برداريد؛ چون بيش‌از‌آن خراب مي‌شود. «فراری» دو‌سال‌و‌نيم و شايد هم بيشتر از زمان ساختش مي‌گذرد و مرتب خبر اکرانش در فضا‌هاي مجازي پيچيد، آن‌قدر به گوش آشنا بود که اين توهم بود که انگار ديده هم شده است. اين فيلم متأسفانه مقادير زيادي در بحث‌هاي مالکيت دچار صدمه شد و اکرانش به تعويق افتاد، نکته بعد اين است که در نوروز بسياري به دنبال ديدن فيلم‌هاي کمدي هستند، اين هم مزيد بر علت بود و تبليغات بسيار ضعيف فيلم که به آن آسيب زد. به نظرم اگر يک فيلم کمدي دو بيلبورد براي تبليغات نياز دارد، اين فيلم به سه بيلبورد نياز دارد.

آیا صدمه‌ای که تنابنده از آن یاد کرده می‌تواند ناظر باشد به حضور شریک سومی به نام مجید مدرسی در کنار جهانگیر کوثری به عنوان تهیه‌کننده اصلی و علیرضا داوودنژاد به عنوان سهامدار؟؟ و آیا اختلاف مالکان فیلم هم در تأخیر اکران فیلم و در نهایت اکران سوت و کور و فاقد تبلیغات فعلی نقش داشته؟؟