1

مجمع عمومی کانون کارگردانان خانه سینما برای چهارمین بار به نتیجه نرسید!!!⇔پرسش اول: آقای مدیرعامل! از شغل سیزدهم چه خبر؟/پرسش دوم: آقای سخنگو! حال کانال‌تان چطور است؟/پرسش سوم: آقای رییس هیأت مدیره! کار سریال‌تان به کجا رسید؟

سینماروزان: در روزهایی که مدیرعامل خانه سینما با در اختیار گرفتن دبیری شورایعالی تهیه کنندگان عملا 12شغله شده است اینکه خبر برسد برگزاری مجمع عمومی کانون کارگردانان که یکی از مهمترین صنوف خانه سینماست برای چهارمین بار به نتیجه نرسیده تراژیک است.

به گزارش سینماروزان کانون کارگردانان خانه سینما در ادوار گذشته اغلب یکی از قدرتمندترین صنوف بود و  نقش مهمی در تصمیم‌گیریهای بالادستی داشت اما تسویه حساب خودکامگان صنف با برخی از چهره‌های منتقد حیطه کارگردانی و عدم رغبت این چهره‌ها برای حضور در مجمع عمومی، موجب شده که برگزاری مجمع کانون کارگردانان برای چهارمین بار به جایی نرسد.

از چهار مجمع ناکام اخیر کانون کارگردانان، دو مجمع برای قانونی کردن آن از طریق وزارت کار بوده و دو مجمع برای انتخاب شورای مرکزی!! که سه مجمع اول به حد نضاب نرسیدند و در آخرین مجمع علیرغم حضور یک سوم اعضاء که خود مبین بی‌علاقگی بدنه کانون به مشارکت است، رأی‌گیری انجام نشده است!!!

مجمع کانون کارگردانان به جایی نمی‌رسد و فعالیتهای رفاهی خانه سینما به توزیع کارت بیمه تکمیلی شش ماه بعد از ثبت نام و دریافت وجه(!!) خلاصه شده و از آن سو مدام مواجهیم با مسئولیتهایی که به مدیرعامل خانه سینما و همسرشان می‌رسد.

در این شرایط کمترین واکنش راهبردی از اعضای هیأت مدیره خانه سینما شاهد نیستیم؛ همایون اسعدیان رییس هیأت مدیره مشغول سریال‌سازی برای تلویزیون است و علی قائم‌مقامی سخنگوی خانه سینما هم سرش گرم کانال تلگرامش شده که به اعتقاد «سینمامخاطب» پر شده از کپی-پیست مطالب رسانه‎های دیگر.