1

مجری طرح “بادیگارد” مطالعه فیلمنامه این اثر توسط دو روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب را تأیید کرد و گفت: حاتمی‌کیا میخواهد یک فیلم فاخر بسازد

سینماژورنال: حدودا دو هفته پیش بود که خبری مبنی بر حضور دو روزنامه نگار شناخته شده اصلاح طلب بعنوان مشاوران فیلمنامه تازه ابراهیم حاتمی کیا منتشر شد.

در این خبر که سینماژورنال هم آن را منعکس کرده بود از سعید لیلاز و محمد قوچانی دو روزنامه نگار مطرح جریان اصلاحات بعنوان مشاوران حاتمی کیا در نگارش “بادیگارد” نام برده شد.

به گزارش سینماژورنال  اندکی بعد از انتشار این خبر، یکی دو رسانه این خبر را زیر سوال بردند و یکی از آنها حتی به نقل از سعید لیلاز ماجرا را تکذیب کرد با این حال پژمان لشکری پور در تازه ترین گفتگوش با “تماشاگران امروز” این ماجرا را تایید کرده است.

لشکری پور با تایید این مطلب که فیلمنامه “بادیگارد” توسط لیلاز و قوچانی خوانده شده است می گوید: این معنایش مشاور بودن این دو نفر نیست. فیلمنامه “بادیگارد” را افراد بسیاری خوانده اند و حاتمی کیا برایش از مشاوران بسیاری استفاده کرده است.

حاتمی کیا میخواهد یک فیلم فاخر بسازد

لشکری پور درباره اینکه آیا فیلم تازه حاتمی کیا دسته بندی سیاسی دارد بیان می دارد: نه، اصلا! او میخواهد فیلمش را بسازد. نمیدانم چطور بر سر فیلمی که ساخته نشده دعوا میکنند. فیلم باید به نمایش دربیاید تا مشخص شود چه حرفی می زند.

وی ادامه می دهد: حاتمی کیا میخواهد یک فیلم فاخر بسازد. او فیلمش را میسازد و بعد میشود درباره اش قضاوت کرد.

لشکری پور خاطرنشان می سازد: فیلم در دسته بندیهای سیاسی نیست و حاتمی کیا سعی کرده همه دوستان سابقش را دور خود جمع کند تا فیلمی بحث برانگیز بسازد و از این حواشی فاصله بگیرد.

معنای فاخر چیست؟

به گزارش سینماژورنال اینکه “بادیگارد” در دسته بندیهای سیاسی مرسوم نگنجد به اندازه اینکه او میخواهد فیلم “فاخر” بسازد جالب به نظر میرسد. بخصوص که اگر بدانیم فاخر واژه ای است که در زمان حضور لشکری پور در فارابی برای یک سری آثار که ردیف بودجه های میلیاردی داشتند به کار می رفت.

فیلم “چ” حاتمی کیا نیز از جمله آثاری بود که در آن زمان در زمره آثار فاخر قرار گرفت و بودجه ای ویژه صرف تولید آن شد. البته که حاتمی کیا نیز سعی کرد با مدیریت درست بودجه اثری قابل تامل برای سینمای دفاع مقدس خلق کند. حال باید منتظر ماند و دید چه نتیجه ای در انتظار “بادیگارد” است.