1

مجری “شناسنامه”: برای ورود به سیما پارتی داشتم!/ در سفرهای استانی سه بار غش کردن احمدی‌نژاد را دیدم!/ با بهزاد نبوی رفیقم!/خواهرزاده رییس دولت اصلاحات را دوست دارم!/احمدی‌نژاد میخواهد تا سال ۹۶ خودش را بکر نگه دارد

سینماژورنال: محمدحسین رنجبران مجری جوانی که در سالهای اخیر بواسطه برنامه های “شناسنامه” و “دیروز امروز فردا” شناخته شده از جمله چهره های جوان رسانه ملی است که همواره پرسشهای بیشماری درباره پیشینه اش وجود داشته است.

به گزارش سینماژورنال هستند بسیاری از مخاطبان رسانه ملی که دوست دارند از چگونگی ورود چنین چهره هایی به رسانه ملی و البته مسیری که آنها تا مشهور شدن می پیمایند بدانند.

رنجبران در گفتگویی تفصیلی با هیوا یوسفی، محبوبه شعاعی و فرهادی عشوندی در “تماشاگران امروز” کوشیده لااقل به بخشی از پرسشهای مخاطبان پاسخ دهد.

البته که این مجری متولد خرداد 58 درباره مرافقتش با برخی چهره های سیاسی هم نکاتی را مطرح کرده که شاید تابحال درباره آنها نشنیده باشیم.

شوهرخواهرم پارتی ام بود

رنجبران درباره ووردش به صداوسیما می گوید: در سال 80 آزمون استخدامی سیما را دادم. آن زمان 22 ساله بودم و در رشته تهیه کنندگی تلویزیون قبول شدم. به گزارش سینماژورنال این مجری جوان درباره اینکه آیا برای ورودش به تلویزیون پارتی نداشته، صادقانه بیان می کند: چرا، آشنا داشتم. شوهرخواهر من آقای غرقی هستند که در نیویورک بودند و الان هم پیگیر کار خبری هسته ای و مسائل بین الملل است. ابتدا دوست داشتم خبرنگار اجتماعی باشم چون به این حیطه علاقه داشتم اما مدیرمان اقای سبقتی گفتند برو مجلس.

همین الان هم با بهزاد نبوی رفیقم/او اشتباهاتش را قبول دارد

وی درباره حضور در مجلس به عنوان خبرنگار رسانه ملی می گوید: با 22 سال سن خبرنگار مجلس ششم شدم؛ مجلسی که بهزاد نبوی، نعیمی پور و در حقیقت کل اصلاحات آنجا بودند و از آنجا کار سیاسی من شروع شد.

رنجبران درباره مراوده با نمایندگان مجلس اصلاحات می افزاید: منتقد مجلس بودم و صداوسیما هم منتقد بود ولی فضای خوبی داشتیم. با نهایت احترام کنار هم زندگی و حتی رفاقت می کردیم. من همین الان با بهزاد نبوی خیلی رفیقم یعنی با حفظ مواضع با هم رفیقیم.

این مجری که اخیرا در مطب یک پزشک بهزاد نبوی را دیده درباره وی بیان می دارد: نبوی خیلی ضعیف و نحیف شده بود…نشستیم به درددل کردن…خیلی شکسته شده بود و یک سری اشتباهاتش را قبول داشت و می گفت این را زمان بهش ثابت کرده.

محمدحسین رنجبران
محمدحسین رنجبران

احمدی نژاد تا دو نصفه شب کار میکرد/روحانی نمیتواند با مردم ارتباط برقرار کند

محمدحسین رنجبران که زمانی از هواداران محمود احمدی نژاد بوده درباره وی می گوید: احمدی نژاد واقعا زحمت می کشید. من در سفرهای استانی سه بار غش کردن او را دیدم. تا دوی نصفه شب کار میکرد. یکی از ضعفهای حسن روحانی که به حسین فریدون و حسام الدین آشنا هم گفتم همین است که نمی تواند با مردم ارتباط برقرار کند. الان شاید خوشایند خیلیها نباشد اما مردم هنوز احمدی نژاد را دوست دارند.

یک سری مزایا اصولگرایان دارند و یک سری مزایا طرف مقابل

این مجری با اشاره به خطاهای دو جناح سیاسی اصلی کشور بیان می دارد: خیلی از طیفها با هم فرقی نمی کنند. وقتی خطاهایشان را می شماریم می بینیم که اگر اصلاح طلبها خطا دارند اصولگراها هم خطا دارند یا یک سری مزایا اصولگرایان دارند و یک سری مزایا طیف مقابل. من شخصا با بسیاری از آدمهای این دو طیف مراوده دارم؛ مثلا آقای تابش خواهرزاده رییس دولت اصلاحات را دوست دارم چون اصلاح طلبی است که چارچوب دارد.

احمدی نژاد می خواهد تا 96 خودش را بکر نگه دارد

یکی از موضوعات مرتبط با برنامه “شناسنامه” این است که چرا هنوز از احمدی نژاد یا رفقای نزدیکش کسی در این برنامه حضور نداشته است. رنجبران در این باره می گوید: عزت ا.. ضرغامی موافقت خود را برای دعوت از احمدی نژاد ابلاغ کرد. به احمدی نژاد گفتم من دارم با افراد مختلف مصاحبه میگیرم. حداقل اطرافیان نزدیکت مثل ثمره هاشمی یا نیکزاد را بگو بیایند. گفت من حرفی ندارم و می توانند بیایند ولی شما باورتان نمیشود، سراغ هر کدام رفتیم نشد. حتی با نیکزاد قرار گذاشتیم اما فردایش گفت نمی آیم. به گزارش سینماژورنال رنجبران درباره دلیل عدم حضور احمدی نژاد هم دلیل جالبی ارائه میکند. وی می گوید: احمدی نژاد می خواهد خودش را تا انتخابات سال 96 بکر نگه دارد و آن وقت بیاید یک حرفهایی بزند.

الان دیگر مشایی است که از احمدی نژاد تاثیر می گیرد

محمدحسین رنجبران درباره اثرات متقابل مشایی و احمدی نژاد هم تعبیر جالبی دارد. رنجبران اظهار می دارد: اولش مشایی تاثیرش را بر احمدی نژاد گذاشته بود ولی الان دیگر اتفاقا مشایی است که از احمدی نژاد تاثیر می گیرد.

ماجرای گفتگو با آیت ا.. جنتی

یکی از جالبترین بخشهای گفتگوی رنجبران جایی است که ماجرای دعوت از آیت ا.. جنتی به “شناسنامه” را این طور بیان می کند: پارسال عید به ایشان پیغام دادم که میخواهم شما را به برنامه دعوت کنم. یک هفته بعد از عید پیغام دادند که میخواهم خودتان را ببینم. من هم رفتم. پرسید چه سوالاتی میخواهی بکنی. سرفصلها را گفتم و ایشان هم قبول کرد. البته قبلش موضوع را به عباسعلی کدخدایی گفته بود و او گفته بود که حاج آقا راضی نمی شود. به گزارش سینماژورنال رنجبران ادامه می دهد: در هر صورت قرار را گذاشتیم و اردیبهشت ماه این مصاحبه را ضبط کردیم. اتفاقا مصاحبه خوبی شد اما آقای کدخدایی فهمید و خیلی ناراحت شد و به من زنگ زد و اعتراض کرد که چرا به من خبر ندادی. او وقتی مصاحبه را دید جلویش را گرفت و نگذاشت پخش کنیم چون می گفت باید یک سری سوالات را می پرسیدیم که نپرسیده ام.

آیت ا.. جنتی در برنامه "شناسنامه"
آیت ا.. جنتی در برنامه “شناسنامه”

وی می افزاید: من کلا بیخیال این مصاحبه شدم تا اینکه حاج آقا جنتی برای شرکت در مراسمی به صداوسیما آمد و به ایشان ماجرا را گفتم و چون ایشان خیلی اخلاقی هستند گفتند من خودم هم خیلی ناراحت شده ام و بهشان گفته ام که باید شما را راضی کنند. خلاصه آقای کدخدایی تماس گرفت و گفت حاج آقا گفته دوباره بیاید مصاحبه بگیرد و ما برای بار دوم مصاحبه را ضبط کردیم.

بی.بی.سی واقعا حرفه ای است

این مجری تلویزیون درباره الگوبرداری از برنامه های گفتگومحور خارجی بیان می کند: بی.بی.سی را خیلی می بینم. واقعا حرفه ای است. سی.ان.ان و زد.دی.اف را هم می بینم و برنامه ای گفتگومحورشان را دنبال می کنم.

علی اصغر پورمحمدی خیلی دوست داشتنی است

رنجبران که بسیاری از نزدیکی او به علی دارابی معاون سابق سیما می گویند درباره ارتباط با علی اصغر پورمحمدی معاون تازه سیما چنین می گوید: خیلی ایشان{آقای پورمحمدی} را دوست دارم. حاج آقا خیلی دوست داشتنی هستند. به گزارش سینماژورنال رنجبران می افزاید: دارابی در مسائل سیاسی ذهن بازی دارد اما برخی بچه های هنرمند با ایشان مشکل داشتند. زمانی که برای ملاقات آقا به بیمارستان رفته بودیم آقای پورمحمدی هم آنجا بود. جواد رضویان به ایشان گفت شما را به خدا بیایید تلویزیون را نجات دهید. بچه ها آقای پورمحمدی را دوست دارند و این خیلی خوب است که یک نفر مثل آقای پورمحمدی با هنرمندان ارتباط خوبی داشته باشد.