1

مجری شناخته‌شده‌ترین تاک‌شوی نواصولگرا⇐بی‌طرفی، امکان ندارد!!!

سینماروزان/نوشین مجلسی: در دورانی که مجریان بسیاری از تاک‌شوها (اعم از سیاسی تا هنری و ورزشی) سعی دارند خودشان را بی‌طرف جا بزنند، مجری شناخته‌شده‌ترین برنامه شبکه افق از انقلابی بودن گفته و اینکه امکان ندارد بتوانید برنامه‌ای بی‌طرف پیدا کرد!

به گزارش سینماروزان، امیرحسین ثابتی مجری برنامه “جهان آرا” به روزنامه جام‌جم گفت: من کلا قائل به بی‌طرف بودن در رسانه نیستم چون معتقدم در فضای سیاسی که ما داریم بی‌طرفی امکان‌پذیر نیست.

ثابتی ادامه داد: امکان ندارد بتوانید بگویید یک برنامه بی‌طرف است و مجری بی‌طرف دارد. البته ما سعی می‌کنیم در این برنامه طرفدار حزب و جناح نباشیم. به نظرم این دو مورد با همدیگر قابل جمع است. گاهی می‌بینیم یک برنامه یا یک مجری رفتار حزبی و جناحی دارد. یعنی می‌گوید هر اتفاقی که در حزب و باند من افتاد، خوب است و هر چه نقطه مقابلش باشد بد است. ما سعی می‌کنیم چنین نباشیم.

مجری افق افزود: آنچه تلاش داریم باشیم و شاید یکی از نقاط تمایز «جهان‌آرا» باشد این است که از گفتمان انقلاب دفاع کنیم و هیچ ابایی هم نداریم از این‌که افرادی بگویند دارید از این مساله طرفداری می‌کنید. ما افتخار می‌کنیم از گفتمان انقلاب دفاع کنیم.

ثابتی با اشاره به حضور افرادی از طیف مقابل اصولگرایی در “جهان آرا” بیان داشت: افرادی به برنامه آمدند که کارنامه و سابقه آنها نشان می‎دهد با انقلاب و مجموعه جمهوری اسلامی فاصله بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند. ما همیشه سعی کردیم با این آدم‌ها برنامه‌های چالشی داشته باشیم. خیلی صریح، انتقادی و به اصطلاح رک و پوست‌کنده با آنها حرف بزنیم. بعضی وقت‌ها مهمان ما شخصی است که مواضع و سابقه‌‌اش نشان می‌دهد بیش از این‌که با انقلاب زوایه داشته باشد، بیشتر تبیین‌کننده یکسری مسائل بوده است.

مجری “جهان آرا” تاکید کرد: ما بیشتر از آن که بخواهیم شو اجرا کنیم و همه را راضی نگه داریم تا ما را تحسین کنند، برای مخاطب خاص، جوان موثر و عمدتا انقلابی خودمان محتوایی تولید می‌کنیم که به دردش بخورد. اگر این محتوا در قالب گفت‌وگوی چالشی است در این قالب به مخاطب ارائه می‌دهیم و اگر نیاز به گفت‌وگوی تبیینی باشد، بیشتر با مهمان همراهی می‌شود تا حرفش بهتر منعقد شود.

امیرحسین ثابتی مجری
امیرحسین ثابتی مجری