1

متعاقب گزارش سینماروزان⇐انصراف داداش بزرگه قائم مقام مرکز از حضور در بخش مسابقه جشنواره حقیقت!

سینماروزان/محمد شاکری: مدتی کوتاه بعد از گزارش تحلیلی ارائه شده درباره عملکرد مالی مرکز گسترش در هفت ماهه ابتدای سال، سازنده فیلم “راه ناتمام” از حضور در بخش مسابقه جشنواره حقیقت انصراف داد.

مصطفی رزاق کریمی-برادر مرتضی(قائم مقام مرکز)-برای ساخت مستند “راه ناتمام” هم حمایت اتاق بازرگانی را داشته و هم شفاف سازی سازمان سینمایی مشخص کرده برای ساخت این مستند بیش از 180میلیون حمایت از مرکز داشته!(اینجا را بخوانید)

اینکه چرا باید برادر قائم مقام مرکز یکی از بالاترین ردیفهای حمایتی مرکز گسترش را داشته باشد پرسشی است که باید محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش بدان پاسخ دهد؟؟

با این حال مدتی کوتاه بعد از طرح پرسش، مصطفی رزاق کریمی از محمد حمیدی مقدم دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» درخواست کرد که این فیلم را از بخش فیلم‌های نیمه‌بلند مسابقه ملی خارج کند!!

البته که رزاق کریمی خواستار امتداد حضورش در بخش کارآفرینی جشنواره شده و مدعی گشته: موضوع مهم برای من تماشای این فیلم توسط مسئولان است نه به عنوان یک فیلم صنعتی بلکه به عنوان فیلمی که مشکلات حوزه کارآفرینی در آن بیان شده است. در این مستند هشدارهایی داده می‌شود که دوستان بدانند کارآفرینی چه اهمیتی دارد و چه نگرانی‌هایی در آن وجود دارد.

آنچه سازنده مستند “راه ناتمام” از اهمیت کارآفرینی میگوید کاملا درست است.

کارآفرینی به شدت اهمیت دارد ولی آیا روشنگری درباره چگونگی کارآفرینی مرکز گسترش برای مستندسازان اهمیت ندارد؟
مثلا نباید بدانیم که چرا محمد شکیبانیا-معاون مرکز- با دو پروژه در فهرست توزیع بودجه های مستندسازی مرکز به چشم میخورد؟؟

نباید بدانیم چرا مصطفی رزاق کریمی-داداش بزرگه قائم مقام مرکز-باید ردیف بودجه ای قابل توجه از مرکز برای ساخت یک مستند به خود اختصاص دهد؟
آقای رزاق کریمی خیلی درست میگویند چون کارآفرینی خیلی اهمیت دارد ولی از آن مهمتر این است که کارآفرینی ارگانهای دولتی به گونه ای صورت پذیرد که هیچ شک و شبهه ای بر آن وارد نشود.