1

متعاقب مستولی شدن سایه سنگین نادر طالب‌زاده بر محفل ۸میلیاردی جهانی فجر و کارمندی رییس دانشگاه صداوسیما برای این محفل⇐حالا یک روزنامه‌نگار از «سازش چپ و راست» برای اکران «عصبانی نیستم» پرده برداشت!!

سینماروزان: سایه سنگین نادر طالب زاده از چهره های فرهنگی جریان اصولگرایی برای محفل هشت میلیاردی موسوم به جهانی فجر و در کنارش به کارگیری یکی مثل شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیمایی که حتی فرصت تبلیغات عادلانه برای همه محصولات سینمایی را هم فراهم نمیکند در این محفل، سبب ساز آن شد که رسانه های اصولگرا حتی از کنار ماجرای «کشف حجاب» در این محفل هم به سادگی بگذرند!

این کنار آمدن چپ و راست به بهانه شراکت در محفلی که بیش از عیار محصولات سینماییش، شلوغی فودکورتش در کانون توجه قرار گرفت با اکران بی حاشیه و کم سروصدای «عصبانی نیستم» که زمانی افراطیون اسباب تغییر جوایزش را موجب شدند امتداد یافته است.

کیوان امجدیان از روزنامه‌نگاران فرهنگی-هنری با نگارش یادداشتی در صفحه اجتماعیش این نگاه سوداگرایانه دو سوی سیاسی که موجبات گرفتاری برای بدنه سینماگران را موجب شده به باد نقد گرفته است.

امجدیان نوشته است: اگرچه همیشه معتقد بودم فیلم درمیشیان و همه فیلمهای توقیفی حق دارند به دلیل گرفتن مجوزهایی لازم و قانونی اکران شوند؛ گرچه نظر من همیشه این بوده که دولتها و مسئولان باید هزینه بدهند و نه کارگردانها و هنرمندها ؛ اگرچه معتقدم مسئولان با رندی همه هزینه توقیف را گردن هنرمندها انداختند و چند سال ، در عوض محاکمه شدن، ژست حامی گرفتند اما حالا با سازش تلخ چپ و راست برای دلسرد کردن منتقدان، خفه کردن صدایشان یا سپردن موقعیت و قدرت و ثروت به آنها و ساکت کردنشان، فیلمها دارند اکران میشوند بدون اینکه مسولان و متولیان فرهنگ و هنر هزینه ای بدهند! فرهنگ و هنر نحیف و مظلوم ما…

امجدیان ادامه داده است: حالا گرچه برای کارگردانهایی که فیلمهایشان اکران میشوند خوشحالم، اما برای آنها که با فریب و سیاست مزورانه‌ میخواهند در عوض هزینه دادن، از خودشان قهرمان بسازند و لابد دوره بعد در قامت نماینده مجلس و وزیر حاضر شوند متنفرم!! اکران فیلم «عصبانی نیستم» مبارک عواملش باشد.  این روزها زمان سازشکاری تلخ چپ و راست، مأیوس کردن بخشی از منتقدان و سپردن پست و مقام و پول به بعضی دیگر در جهت رسیدن به مرگ نقد است!!