1

متعاقب صدور کارت تهیه‌کنندگی برای یک سرمایه‌گذار نورس⇐رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان بیان کرد: قوه قضاییه به شدت با پولشویان برخورد خواهد کرد/شورایعالی تهیه‌کنندگان در حال پیگیری ماجراست

سینماروزان: صدور کارت تهیه کنندگی برای یک سرمایه گذار چندفیلمه از سوی یکی از صنوف چهارگانه تهیه‌کنندگی در شرایطی که این سرمایه گذار هیچ عقبه سینمایی ندارد و فقط به صرف ترانسفر کردن حجم زیاد نقدینگی به پروژه های سینمایی به کسوت تهیه کنندگی رسیده به شدت پرسش ساز شده است.

سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان ضمن اشاره به اینکه شورایعالی تهیه‌کنندگان بارها اعلام کرده که در زمینه ورود پول‌های مشکوک و سرمایه‌گذاری‌هایی که منشاء آن مشخص نیست حساس است به «مهر» گفت: باید در این زمینه به‌صورت جدی برخورد شود و بی‌شک این مسأله توسط دولت و قوه قضاییه هم دنبال می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر در سینمای ایران شرایطی وجود دارد که یک نفر وارد میدان تولید می‌شود و در عرض ۲ سال تبدیل به یک سرمایه‌گذار بزرگ می‌شود. این مساله به طور جدی در شورایعالی تهیه‌کنندگان پیگیری می‌شود که البته چگونگی برخورد با این مساله نیازمند بررسی جزییات است. چرا که بخشی از این اتفاقات و ورود پول‌های مشکوک به سینما توسط تهیه‌کنندگان صورت گرفته است.

هاشمی در پایان تأکید کرد: اگر تهیه‌کننده از ورود این پول‌ها استقبال نکند، بی‌شک چنین پول‌هایی وارد سینما نمی‌شوند.