1

«متری شش و نیم» ۲۷میلیاردی شد/«تگزاس۲» از ۱۶میلیارد عبور کرد/«ما همه با هم هستیم» و «شبی که ماه کامل شد» با نزدیک به هزار سانس رویهم ۸ میلیارد هم نفروختند!!/«سامورایی…» ۴٫۵میلیارد فروش کرد/«سرخپوست» ۳میلیاردی شد/حذف سانسهای «نبات» به نفع آثار حاکمیتی-مشکوک المنابع!/«دختر شیطان» با حداقل سانس نیم میلیاردی شد+آمار کامل فروش

سینماروزان: در صدر آمار فروش همچنان «متری شش و نیم» قرار دارد که بعد از نزدیک به 3ماه بالاخره 27میلیارد را رد کرده و با توجه به هزینه 7.5میلیاردی که صرف تولیدش شده بود تاکنون فقط 1.5میلیارد سود کرده!!!

«تگزاس2» بعد از دو ماه اکران رقم فروش 16میلیارد را پشت سر گذاشته که برای یک کمدی-ماجرایی که تعدد لوکیشن فراوان هم دارد رقمی میانه است. «سامورایی در برلین» که در زمره کمدیهای شانه تخم مرغی سالهای اخیر جای میگیرد بعد از بیشتر از یک ماه فقط 4.5میلیارد فروش داشته که نمیتواند موفقیت در گیشه قلمداد شود.

دو فیلم «ما همه با هم هستیم» و «شبی که ماه کامل شد» که رویهم نزدیک به هزار سانس در اختیار دارند علیرغم این انحصار سانس و بهره گیری فراوان از تبلیغات محیطی، رویهم فروششان به 8میلیارد هم نرسیده است!!

«سرخپوست» به لطف حضور نوید محمدزاده توانسته 3میلیاردی شود، «نبات» که به ظاهر باید با حفظ سرگروه روی پرده میماند اما در باطن سانسهایش را به دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع داده فروشش به یک میلیارد هم نرسیده و «دختر شیطان» که با سانسهای حداقلی روی پرده رفته و در قم هم توقیف شده توانسته نیم میلیاردی شود.

آمار فروش تا ابتدای جمعه 24 خرداد ۱۳۹۸  به شرح زیر است:

(تمامی ارقام به تومان است)

–متری شش و نیم 27 میلیارد و 50 میلیون(89روز)

–تگزاس(۲) 16 میلیارد و ۳۰۰میلیون(58روز)

–سامورایی در برلین ۴میلیارد و 500میلیون(37روز)

–ما همه با هم هستیم 4میلیارد و ۱۵۰میلیون(9روز)

–شبی که ماه کامل شد 3میلیارد و 100میلیون(9روز)

–سرخپوست 3میلیارد(9روز)

–نبات 750میلیون(37روز)

–دختر شیطان 520میلیون(9روز)