1

#مامان (آرش انیسی) ؛ تقی ظهوری در هنروتجربه؟!

سینماروزان/مسعود احمدی:

➖فقر داستان محسوس است و ایده اولیه به درد فیلم کوتاه می‌خورد

➕نمایش هنرنمایی تقی ظهوری و فردین در #گنج_قارونی که از تلویزیون مامان پخش می‌شود!

بامزه‌بازی رویا افشار در قالب پیرزنی خل‌وضع(؟) قدری از کسالت تماشای یک داستان فقیر، می‌کاهد.بامزه بازیهای مامان کم از بداهه‌های تقی ظهوری ندارد؛ فقط ای کاش آقای خورشیدی(اکبر عبدی) و اسماعیل پوررضا را هم کنار رویا افشار قرار می‌داد تا به سبک #در_خانه آتراکسیونی کامل شکل گیرد!

➖ بدبختیهای مامان را گردن جنگ می‌اندازد بدون آن که هیچ برشی ولو در فلاش‌بک از گذشته نشان دهد؛ مگر وضع زندگی مامان چه تفاوتی دارد با بسیاری از ایرانیانی که جنگزده نبودند! وقتی ربطی با جنگ ندارید چرا ژست ضدجنگ؟؟

➖فقر درام باعث شده تمام بار پیشبرد فیلم بر دوش رویا افشار بیفتد که به هر حال توانایی‌هایش محدود است! حتی یک استندآپ کمدین ماهر هم بعید است بدون کانسپت کافی بتواند ۲ ساعت، مردم را سرحال نگه دارد.

➖سهمیه مجید برزگر در جشنواره؟ که هرچه تولید می‌کند ولو در حد هنروتجربه به جشنواره راه می‌یابد در حالی که همین امسال کلی فیلم هنروتجربه داریم که راهی به جشنواره نیافته‌اند؟ توجه به ایشان به‌خاطر آثارشان است یا همکاری برادر محترم‌شان(!) با یک رسانه خاص آن طرفی؟

معلوم نیست چرا یک ایده لاغر را برای زمانی دو ساعته بسته‌اند؟؟ چرا این همه راش اضافی؟ چه کسی گفته تجربه گرایی یعنی کشش بیش از حد فیلم و پرهیز از حذف نماهای اضافی؟ آیا این نوع تجربه‌گرایی خواسته تهیه‌کننده(برزگر) بوده؟؟

سال قبل همین تهیه‌کننده با رویا افشار #دشمنان را در جشنواره داشت که توجهی برنینگیخت! کسی از سرنوشت آن فیلم خبر دارد؟ به اکران رسید؟ پخش‌کننده پیدا کرد؟
خدا کند این یکی که مثل آن یکی حمایت دولتی داشته به اکران برسد

?کاراکتر

— #خانم_مختاری(#روستا) با بازی رویا افشار که یک خاله‌زنک اصیل است!

?️دیالوگ

–هیچی بهتر از نون و پنیری نیست که پشتش عشقه!
–همون نون و پنیر هم الان کلی پولشه!

?سکانس

–مجلس خواستگاری در اصفهان و ورود بداهه پرداز تپا اصفهانی که به سبک آقارشید، محفل را گرم می‌کند

–پخش فیلم مادر از تلویزیون مامان در لحظات ناراحتی مامان