1

ماجرای کتک خوردن بازیگر “کندو” از سیاه‌باز شرور!+عکس

سینماروزان: رضا کرم‌رضایی ازجمله بازیگران قدرنادیده سینما و تلویزیون بود؛ بازیگری که علیرغم محدودیت حرکتی ولی یکی از شیرین‌ترین نقش مکمل‌های تاریخ بازیگری بود که در فيلم‌هايي همچون “کندو”، “ماه عسل”، “علی کنکوری” و “جمعه” ایفای نقش کرده بود.

به گزارش سینماروزان كتاب «همه دوستان من» به قلم رضا کرم‌رضایی، شرح اتفاقات زندگی این بازیگر است از دریچه معرفی دوستان این بازیگر.

در بخشی از این کتاب کرم‌رضایی به ذکر خاطره کتک خوردن از سعدی افشار (سیاه‌باز معروف) پرداخته است:

يك شب نوبت آب محل بود. من به همراه چند نفر ديگر در تلاش رساندن آب به خانه‌هاي‌مان بوديم، ولي او(سعدي افشار) طبق معمول دست در جيب و بيكار به ديوار تكيه داده بود. نمي‌دانم چه شد كه حرف‌مان شد. آن شب رويش را براي من زياد كرد. من غافل از اينكه برايم نقشه كشيده است، به سرعت دو لنگش را گرفتم، زدمش زمين و افتادم روش. به ناگهان چند ضربه محكم روي پشتم احساس كردم. آنچنان كه نفسم بند آمد و روي زمين غلتيدم. در همان حال ضارب را از پشت ديدم كه تكه استخوان نوك تيزي را زمين انداخت و فرار كرد. در تاريكي شب از لباس‌هايش او را شناختم. او سعدي افشار، سياه‌باز خوب و مشهور امروز بود. سعدي كمي از ما بزرگ‌تر بود. من خودم چيزي از او نديده بودم، اما مي‌گفتند پسر شروري است و ما از او دوري  مي‌كرديم.
سعدي را ديگر نديدم تا سال 1351 كه در فيلم «حسن سياه» بازي داشتم. حسن سياه را علي عباسي تهيه كرده بود. پرويز اصانلو كارگردان بود و نصرت كريمي هم مشاور ايشان. فيلم درباره دو دسته تخت‌حوضي يا به قول امروزي‌ها نمايش سياه بازي بود كه بين آنها اتفاقات و ماجراهايي رخ مي‌داد…

رضا کرم رضایی+سعدي افشار
رضا کرم رضایی+سعدي افشار