1

ماجرای سفر وزیر خارجه ایالات متحده به ایران+عکس

سینماژورنال: پخش سریال “خانم وزیر” محصول شبکه سی.بی.اس در حالی ادامه دارد که در یک اتفاق جالب منتقد “نیویورکر” سیر داستانی این سریال را تحقق آرزوی وزیر خارجه آمریکا دانسته است.

به گزارش سینماژورنال “خانم وزیر” سریالی است به تهیه کنندگی مورگان فریمن بازیگر سرشناس هالیوود که در آن بخشهایی از زندگی کاری و شخصی “الیزابت مک کورد” وزیر خارجه آمریکا روایت می شود.

بخشهایی از سریال به ایران مربوط می شود و حتی در آن ماجرای خیالی سفر وزیر خارجه آمریکا به ایران را مشاهده می کنیم.

تحقق آرزوی وزیر خارجه آمریکا

رابین رایت منتقد نیویورکر در این باره می نویسد: “تئا لئونی” به عنوان ایفاگر نقش اصلی سریال “خانم وزیر” به آنچه جان کری وزیر خارجه آمریکا آرزوی دست یابی به آن را دارد، رسیده است؛ توافق با ایران که تنشهای 36 ساله بین دو کشور را کاهش می دهد.

هیچ کدام از این اتفاقات در عالم واقع رخ نمی دهد

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “انتخاب” این منتقد ادامه می دهد: در این سریال وزیر خارجه آمریکا به تهران می رود و رئیس جمهور ایران نیز به واشنگتن سفر می کند. با این حال هیچ یک از این اتفاقات به این زودی ها در عالم واقعیت، رخ نخواهد دارد. اما آمریکا و ایران قرار است مذاکرات بدون وقفه را این هفته آغاز کنند تا به توافق هسته ای دست پیدا کنند.

تغییر جو است که جالب به نظر می رسد

رابین رایت می افزاید: مقامات حاضر در مذاکرات به من گفته اند که دیپلماسی گفتگوها را بیش از آنچه در لوزان اعلام شد، پیش برده اند. انچه جالب توجه است، تغییر جو است چه در فرهنگ عمومی و افکار عمومی چه در حوزه دیپلماسی.

خانم وزیر
“تئا لئونی”(راست) در نمایی از “خانم وزیر”

اینکه یک سریال درباره آشتی با ایران حرف میزند قابل تامل است

این منتقد خاطرنشان می سازد: در مورد سریال “خانم وزیر” باید گفته شود، اینکه یک سریال تلویزیونی آمریکایی جرات کرده است که تمامی داستان خود را به آشتی با ایران اختصاص دهد، بسیار قابل تامل است.

واشنگتن از تغییر حکومت در ایران حمایت نمی کند

وی تاکید می کند: این سریال با افشای حضور آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اغاز می شود. پیام اصلی سریال، آن است که واشنگتن دیگر از تغییر حکومت در ایران حمایت نمی کند.

محصول کارگردانی متخصص در تلویزیون

به گزارش سینماژورنال “خانم وزیر” سریالی است که توسط “باربارا هال” خلق شده؛ “هال” فارغ التحصیل دانشگاه جیمز مدیسون است و از اواسط دهه هشتاد تاکنون به کار در تلویزیون پرداخته است.

“جئوفری آرند”، “تیم دالی”، “پاتینا میلر”، “اریک برگن” و “کاترین هرزر” از دیگر بازیگران این سریال هستند که در دو فصل تولید شده و به تازگی پخش فصل نخست آن به اتمام رسید.