1

ماجرای دیدار آیت‌ا.. طالقانی با شماعی‌زاده، شهیار قنبری، شریفی‌نیا و… به‌روایت فرزندش

سینماژورنال: سیدمهدی طالقانی در گفتگویی خاطراتی از پدرش مرحوم آیت الله طالقانی در روزهای اول انقلاب را نقل کرد و جالب اینکه در این خاطرات گریزی زده است به موزیسینی چون حسن شماعی زاده و ترانه سرایی چون شهیار قنبری که گویا در ابتدای انقلاب اسلامی برای ساخت سرودهای مذهبی ابراز تمایل کرده بودند

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “نسیم” وی گفت: روزهای قبل از انقلاب گروه‌های مختلفی می‌آمدند و آقا در خانه برایشان سخنرانی می‌کرد اتفاقاً شریفی‌نیا و محسن رفیقدوست هم آمدند.

وی ادامه داد: در همین گروه‌ها که می‌آمدند و می‌رفتند آقای پروین و آقای نصیری وزنه بردار بودند که آقای علی پروین بلند شد و صحبت کرد که آقا من قهرمان فوتبال هستم در این مملکت و ایشان هم آقای محمد نصیری قهرمان وزنه‌برداری کشور هستند آقا هم گفت بگو بلند شود بایستد من ببینمش گفت آقا ایستاده! چون نصیری بنده خدا قدش کوتاه بود و آقا هم بوسیدش و از او تشکر کرد.

شهیار قنبری و شماعی زاده آمدند…
مهدی طالقانی افزود: مثلا آقای شهیار قنبری یک بار با آقای شماعی زاده آمده بود که آقا این سرودها را بدهید ما بخوانیم و آقای قنبری هم شعر می‌گوید و آهنگساز هم داریم.

وی افزود: الله الله(ایران ایران) را آقای رویگری خوانده بود و یکی دیگر از دوستان هم آمده بودند و در یک خانه‌ای این را اجرا کردند و ما واقعاً بودجه‌ای نداشتیم که به این‌ها بدهیم برای خواندن. آن آقایان شاید فکر می‌کردند که ما آن موقع یک پولی گذاشتیم برای این سرودهای انقلابی در صورتی که اینطور نبود! خلاصه ما روزانه در منزل آقا انواع و اقسام مشتریان را داشتیم.