1

لغو اکران خصوصی “خانه پدری” با داشتن پروانه نمایش⇐در حالی‌که آثار ضدّایرانی نظیر “گلاب” به‌بهانه نقد و بررسی به‌راحتی اکران خصوصی می‌شوند

سینماژورنال: در حالی که سال قبل اکران “خانه پدری” با داشتن پروانه نمایش در گروه “هنروتجربه”، بعد از گذشت فقط یک روز از نمایش لغو شد، به تازگی جلوی اکران خصوصی فیلم در دانشگاه تهران هم گرفته شد.

به گزارش سینماژورنال در حالی برخی فیلمهای ضدایرانی مانند “گلاب” و “آرگو” به بهانه نقد و بررسی در اکرانهای خصوصی به نمایش درآمده اند اما بسیار عجیب است که “خانه پدری” حتی نمی تواند اکران خصوصی داشته باشد.

“خانه پدری” قرار بود روز سه‌شنبه 26 آبان‌ماه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران نمایش داده شود که با اعلام مخالفت گروه‌هایی از دانشگاه، این برنامه منتفی شد.

گروههایی پیغام دادند به سالن می آیند و سروصدا راه می اندازند
شاهرخ دستورتبار مجری طرح “خانه پدری” درباره این اتفاق به “ایسنا” گفته است: گروه‌های در دانشگاه پیغام دادند که اگر این فیلم نمایش داده شود به سالن می‌آیند و سروصدا راه می‌اندازند و شایسته نبود که چنین اتفاقی بیفتد.

دستورتبار اضافه کرد: پیش از این هم از نمایش “خانه پدری” در این دانشگاه جلوگیری شده و این دومین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. این در حالی است که برای نمایش فردا کلی هزینه پوستر شده و به تعداد 250 نفر هم بلیت فروشی شده است.

لغو اکران “خانه پدری” در شرایطی صورت گرفت که قرار بود تعدادی حقوقدان و کارشناس امور حقوقی در این برنامه نمایش خصوصی فیلم حضور داشته باشند و درباره‌ی “خانه پدری” صحبت کنند.