1

لزوم شفافیت سازمان برای تعیین تکلیف سینماها⇐روابط عمومی ارشاد: سینماها باید تعطیل شوند!/مدیر انجمن سینماداران: سینماها تعطیل نمی‌شوند!

سینماروزان: با تعطیلی کرونایی مجدد پایتخت، هنوز وضعیت تعطیلی سینماها به طور شفاف مشخص نشده و بلیت فروشی سینماها ادامه دارد.

به گزارش سینماروزان ستاد کرونا روز دوشنبه ۲۸ تیر اعلام کرد که سالن‌های سینما و تئاتر از سه‌شنبه ۲۹ تیر تا یکشنبه سوم مردادماه باید تعطیل شوند. این تعطیلی از سوی روابط عمومی ارشاد هم تایید شده ولی انجمن سینماداران، نظر دیگری دارد.

همایون امیرزاده، مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعطیلی سینماها و تئاترها در این بازه زمانی به خبرگزاری ایسنا گفت: دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا جنبه عمومی دارد و این گونه نیست که برای اصناف گوناگون به شکل مجزا صادر شود. با توجه به تعطیلاتی که پیش رو داریم، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ازجمله فعالیت سینماها و تئاترها هم شامل این قاعده می‌‌شوند.

با این حال محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران کشور با رد تعطیلی سالن‌های سینما به صبا گفت: سینماها ظرف ۶ روز تعطیلی آینده، تعطیل نمی‌شوند، استاندار تهران نیز اعلام کرد که نیازی به تعطیلی سالن‌های سینما وجود ندارد و فقط باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ ما هم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم و هیچ مشکلی در سینما وجود ندارد و سینماها کماکان باز هستند.

اینکه بالاخره حق با کدام طرف است معلوم نیست ولی آنچه مشخص است اینکه سینماها همچنان باز هستند و مشغول بلیت‌فروشی برای فيلم‌هاي روی پرده ولی اینکه چرا سازمان سینمایی با رییسی مدعی شفافیت، درباره مساله تعطیلی یا عدم تعطیلی سینماها، شفاف‌سازی نمی‌کند، مشخص نیست؟؟