1

كارگردان «ستايش» به سراغ «عليمردان خان» رفت

سینماروزان: بعد از ساخت سريال «سرزمين كهن» و حذف اين سريال از آنتن، هيئت بازبيني محتوايي سريال و گروهي از هموطنان بختياري طي نامه‌اي از مسئولان و سازندگان تلويزيوني درخواست كردند تا نسبت به ساخت سريالي براي ارج نهادن به مقام لرهاي بختياري اقدام كنند و حالا در واکنشی به این تقاضا، قرار است مجموعه «عليمردان‌خان» تولید شده و از يكي از شبكه‌هاي سراسري پخش شود.

به گزارش سینماروزان سريال 26 قسمتي «عليمردان‌خان» به نويسندگي و كارگرداني سعيد سلطاني و تهيه‌كنندگي علي آشتياني‌پور اين روزها مرحله تحقيق و نگارش را سپري مي‌كند.

 اين سريال كه به پيشنهاد سيماي استان‌ها و چهار محال و بختياري توليد خواهد شد، به همراه گروهي از نويسندگان در حال نگارش است. داستان اين سريال تاريخي مربوط به زندگي عليمردان‌خان بختياري و در حقيقت روايت بخشي از تاريخ كشور است كه در بستر اتفاق‌هايي كه براي زندگي عليمردان‌خان بختياري مي‌افتد، به تصوير كشيده مي‌شود. عليمردان‌خان آزاديخواهي بوده كه بين سال‌هاي 1313- 1308مقابل ديكتاتوري رضا‌خان قد‌ علم كرد.
در اين سريال بخش مهمي از تاريخ بختياري‌ها و مجاهدت‌هايي كه در آن دوره و در قوم بختياري افتاده به تصوير كشيده خواهد شد. هنوز لوكيشن‌هاي اين سريال مشخص نيست، اما با توجه به شرايط داستان بخش‌هايي در چهار محال و بختياري و تهران مقابل دوربين خواهد رفت.