1

قطب‌الدین صادقی بازیگر و مدرس تئاتر بیان کرد⇐دولت آلمان بعد از قرنطینه کرونایی به هر هنرمند ۵هزار یورو داد و در اینجا هم به مردم یک‌میلیون وام با ۴ درصد نزول(!) می‌دهند!!/بازیگر تئاتری را می‌شناسم از شدت بیکاری مجبور به کارگری شده!!/بسیار فلاکت‌بار است که دولت خود را به کوچه علی‌چپ زده و معیشت هنرمندان برایش اهمیت ندارد!

سینماروزان: آشفتگی زندگی هنرمندان بعد از شیوع کرونا چندبرابر شده ولی اقدامات حمایتی جدی از سوی دولت برای هنرمندان صورت نگرفته.

به گزارش سینماروزان قطب‌الدین صادقی نویسنده، مترجم، کارگردان، مدرس و بازیگر تئاتر درباره اوضاع این روز‌های هنر کشورمان به باشگاه خبرنگاران گفت: تئاتری وجود ندارد، تئاتر در این کشور مرده است و در حال حاضر در قبرستان است. تئاتر و سینما در کشور ما مرده‌اند و همه کار‌ها بی‌کیفیت شده‌اند و ملودرام‌های بی‌کیفیت با موضوع عاطفی و بی‌سر و ته را در نمایش خانگی می‌سازند، این بسیار فلاکت‌بار است و هیچ کس خود را صاحب این هنر‌ها نمی‌داند. دولت خود را به کوچه علی‌چپ زده و برایش اهمیتی ندارد هنرمندان از کجا درآمد دارند، پول اجاره‌خانه را از کجا تأمین می‌کنند و هزینه زندگی زن و بچه را از کجا به دست می‌آورند.

وی افزود: من اسم نمی‌برم، ولی یک بازیگر تئاتر که دارای مدرک فوق لیسانس تئاتر است از من خواست برایش کار پیدا کنم و من به او گفتم که کاری نیست. او گفت که یک هفته است در خانه خانمی کارگری می‌کند!

وی در خصوص اینکه چرا سالن‌های تئاتر بسته هستند و وسایل حمل و نقل عمومی که کانون شیوع ویروس کرونا هستند از فعالیتشان کاسته نمی‌شود، گفت: دولت نمی‌تواند مترو و بعضی مراکز درآمدی مردم را تعطیل کند، چون اقتصادمان روزمره است و اگر مردم امروز کار نکنند فردا چیزی برای خوردن نخواهند داشت. در همه دنیا اینگونه است، در فرانسه و اسپانیا مقررات منع عبور و مرور وضع کرده‌اند که ارتباطات را قطع کنند ولی درمقابل به مردم تسهیلات مختلف می‌دهند.

صادقی افزود: روز اولی که آلمان به دلیل شیوع کرونا قرنطینه شد، دولتش به هر هنرمند ۵ هزار یورو داد. در اینجا به مردم یک‌میلیون وام با ۴ درصد نزول می‌دهند!