1

قرص «تدبیر و امید» رسید؛ عرضه در سینماهای سراسر کشور!+فیلم

سینماروزان: اکران نوروزی با هفت فیلم مختلف که از کمدی تا سیاسی و انیمیشن را دربرمیگیرد هرچند ولرم، آغاز شده ولی رفته رفته دمای سینماها گرمتر هم خواهد شد.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «تریتانیوز» در میان فیلمهای روی پرده رفته هم کمدی «مصادره» را داریم که ریشخندی همدلانه ارائه میدهد با زندگی یک ساواکی و هم فیلم مقاومتی «به وقت شام» که در فضایی مدمکسی تصویرساز افراطیگری است اما فیلمی که نقدحالی در باب اوضاع پیش روی جامعه ارائه دهد چنان که باید یافت نمیشود.

در این بین فقط کمدی-فانتزی «خرگیوش» است که تولیدکنندگانش با پناه بردن به تخیلات طعنه‌هایی زده اند به اوضاع و احوال جامعه و بخصوص بلاتکلیفی جوانان.

در «خرگیوش» که مانی باغبانی به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی آن را ساخته با سه جوان با بازی جواد عزتی، بابک حمیدیان و سیامک انصاری روبروییم که هرچند هر کدام پتانسیلی بالا در حیطه کاری خویش دارند اما برای انبساط روحی پناه می برند به یک دورهمی و صرف «قرص»هایی که آنها را به عالم هپروت می برد؛

هپروتی که «خرگیوش» به تصویر کشیده همه جور فانتزی سازی از فانتزی های اکشن گرفته تا زناشویی را در خود دارد و اشارات خاصی هم به اوضاع جامعه دارد.

در همین هپروت است که وقتی کاراکتر جواد عزتی درباره قرصی که بین رفقایش توزیع کرده محل پرسش واقع میشود میگوید این قرص «تدبیر و امید» است!!! و در جایی دیگر کاراکتر بابک حمیدیان میگوید اگر رییس جمهور میشد این قرص را میان ملت توزیع میکرد!!

این اشارات صریح که اتفاقا با توجه مخاطبان سینماها هم مواجه شده معنایی ندارد جز آن که پرداختن به مسائل مبتلابه جوانان حتی در فانتزی میتواند کمک کند به محصولات سینمایی در همذات پنداری مخاطب! همین الان دو کمدی دیگر هم روی پرده اند ولی هیچ کدام با این صراحت شعارهایی که مدام درباره تزریق امید به جامعه داده میشوند را این چنین ساده و سرراست نقد نکرده اند.

«خرگیوش» خیلی ساده این شعارها را که باید از مرحله حرف به عمل درآینده نقد کرده آن هم با پناه بردن به ژانر فانتزی که یکی از ژانرهای مغفول سینمای ایران است.

برای تماشای این بخش از «خرگیوش» اینجا را ببینید.