1

قدم نورسیده مبارک خانم شریفی‌نیا!+عکس

سینماژورنال: هفته قبل که از علاقه یک بازیگر به سگش گفتیم و اینکه این علاقه باعث شده ایشان سگ را دختر بخواند خیلیها ناراحت شدند و البته متهم مان کردند به بداندیشی درباره ارتباط مثبتی که می تواند میان انسان و حیوانات وجود داشته باشد.(اینجا را بخوانید)

البته ما نیز توضیح دادیم که هدفمان نفی رابطه انسان و حیوان نیست که ریشه در تاریخ دارد بلکه مشکل ژستهای شبه روشنفکرانه ایست که در آنها خطاب قرار کردن یک حیوان خانگی با نام دختر و پسر کمی توی ذوق می زند.

به گزارش سینماژورنال در تازه ترین مورد ملیکا شریفی نیا بازیگر زن سینمای ایران که دو سال قبل هم به واسطه ایفای نقش در “اشباح” داریوش مهرجویی مورد توجه قرار گرفته بود یک خاطره نگاری اجتماعی از آشنایی با یک بچه گربه بیمار ارائه داده؛ عنوان این خاطره نگاری را هم “قدم نورسیده” قرار داده!

سینماژورنال متن کامل این خاطره نگاری را ارائه می دهد:

قدم نو رسيده!!!

با عزيزان دلم رفته بوديم دامپزشكي كه دم در ديديم يه خانوم  دوست داشتني يه بچه گربه ي كوچولو رو گرفته تو بغلش تا به دكتر نشون بده ، اول “آنا” ديدش و گفت واي ملي اين فسقلي رو ببين چه رنگيه!! وقتي برگشتم دلم براش ضعف رفت رنگش طوسي يكدست بود و چشماش از عفونت بسته شده بودن!

با دلواپسي شروع كردم به صحبت با اون خانوم كه ببينم اينو از كجا آورده و آيا مي تونه ازش نگهداري كنه يا نه كه فهميدم از توي جوب دم در پيداش كرده و چون خودش گربه داره توان نگهداريش رو نداره… منم سريع گفتم بدينش به من نگهش ميدارم! اول باورش نشد بعد كه بهش گفتم فضاي نگهداري گربه هام طوريه كه مي تونم جداگونه بزرگش كنم خيلي خوشحال شد و از همونجا سپردش دست من.

اگر دیرتر به دادش رسیده بودم از عفونت کور می شد…

وقتي برگشتم ديدم عزيزان دلم دارن با تعجب و ناباوري بهم نگاه مي كنن كه اين چه كاري بود كردي؟؟؟!!! ولي سريع با قضيه كنار اومدن چون مي دونن من چه عشقي به حيوانات دارم بخصوص اگر يتيم باشن و بي پناه ابدا نمي تونم خودمو كنترل كنم!

بعد از نشون دادنش به دكتر فهميديم اگر ديرتر به دادش رسيده بوديم از عفونت چشماش كور مي شد و مي مرد و من هيچوقت نمي تونستم چشماي خوشگل بادوميشو اين شكلي ببينم كه الان شده بعد از  اون همه پماد و قطره اي كه با جيغ و ويغ هاي فراوان هر روز براش مي ريزم!

اسمش را گذاشتیم “چاله”

خلاصه كه اين آقاي فسقلي با ما به خونه جديدش اومد و در كمال تعجب بعد از حمام هاي بسيار از طوسي تيره به سفيد عسلي تغيير رنگ داد!!!؟؟؟ اسمشم گذاشتيم “چاله”.

چاله/گربه ملیکا شریفی نیا
چاله/گربه ملیکا شریفی نیا