1

قتل کارگردانی که از جنایات داعش پرده برداشت+عکس

سینماژورنال: کارگردان فیلم جنایات «داعش در حلب» کشته شد. ناجی الجرف کارگردان معارض سوری که به مخالفت با گروه تروریستی داعش نیز معروف است در شهر غازی عنتاب واقع در جنوب ترکیه به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “ایرنا” گروه فعالان موسوم به “رقه در خاموشی ذبح می شود” در توییتر خود با اعلام این خبر افزود: کارگردان ما ناجی الجرف، پدر دو کودک را با سلاح مجهز به صدا خفه کن در غازی عنتاب واقع در مرزهای ترکیه با سوریه عصر روز یکشنبه کشته اند.

الجرف که علاوه بر کارگردانی، سردبیر یکی از نشریات اجتماعی سوریه است فیلم های مستند متعددی را درباره تحولات سوریه ساخته است در نیمه ماه جاری میلادی فیلمی مستند را از جنایت های گروه تروریستی داعش در شهر حلب روی یوتیوب منتشر کرد.

جنازه الجرف 37 ساله روز دوشنبه در شهر غازی عنتاب ترکیه تشییع و به خاک سپرده شد.
یکی از دوستان ناجی الجرف به فرانس پرس گفته است: قرار بود در هفته جاری او (الجرف) و خانواده اش به پاریس بروند…او تازه روادید پناهندگی به فرانسه را اخذ کرده بود.

الجرف در نوزدهم دسامبر جاری در صفحه فیس بوک خود چنین نوشته بود: کمی پیش از این در رویای گور کوچکی بودم که روی تپه زیبایی در روستای فریتان واقع در شرق شهرم (السلمیه) نزدیک قبر پدربزرگم مرا در خود جای دهد… امروز همین آرزو هم برای دست نیافتنی و دور از انتظار است.

ناجی الجرف
ناجی الجرف