1

قتل لاله‌زار با هدف احیای آن در جاده مخصوص؟؟!

سینماروزان/صالح دلدم: سینما یکی از مظاهر تمدن است و ایرانیان بیش از یک قرن است که به این تمدن دست یافته‌اند. لاله‌زار بعنوان پایتخت سینمای ایران با چندین سالن تئاتر و هفده سالن سینما، روزگاری بار اصلی تفریح و فرهنگ تهران را به دوش می‌کشید و امروز به قبرستان سینما و تئاتر تبدیل شده است!!

به گزارش سینماروزان و به نقل از “ستاره سینما”، خبر کوتاه بود و تلخ، حکم به تخریب سینما ایران لاله‌زار داده‌اند تا یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های سینمای خاورمیانه به خاطره‌ها بپیوندد.

روسای فرهنگی با صدور مجوز تغییر کاربری و روسای شهری با درآمدزایی ناشی از مجوز ساخت پاساژ به جای سینما، بیشترین نقش را در این هویت‌زدایی از تهران و البته سینمای ایران داشته‌اند و تاسف‌بارتر آنکه در میان این همه دستگاه و مسئول مانند میراث فرهنگی، این تنها حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران بود که به حکم تخریب سینما ایران نماد مهم لاله‌زار اعتراض کرد؛ آن هم اعتراضی که فایده‌ای به حال سینما نداشت!

نگارنده سال ۸۴ بخش عمده فیلم «مرثیه‌ای برای لاله‌زار» را در این سینما جلوی دوربین برد و از آن روز این آوارگی فرهنگی را می‌دیدم. عجبا که مدام بافت تاریخی فرهنگی پایتخت را تخریب می‌کنیم و از آن سو به دنبال بازسازی نمادین آن در شهرک سینمایی هستیم؟؟

چرا لاله‌زار را می‌کُشیم و در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص و در شهرک سینمایی غزالی در پی احیای آن هستیم!؟

سینما+ایران
سینما+ایران