1

“قبیله من” رونمایی شد؛ فیلمی متعلق به دورانی که مهربان بودیم

سینماروزان: مراسم افتتاحيه و اكران خصوصى فیلم سینمایی «قبیله من» به كارگردانى غلامرضا آزادی و تهيه كنندگى فريال بهزاد در روز شنبه ۱۵ آبان در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماروزان اين مراسم فریال بهزاد بيان كرد: «در فیلم اول آقاى آزادى من به عنوان تهیه کننده حضور داشتم و این فیلم را از جان و دل ساختند.او سعی کرد فیلم قشنگی بسازد تا همه شما لذت ببرید.»

غلامرضا آزادی نیز در این مراسم عنوان کرد: «سال‌ها پیش در جیرفت سپاهی دانش بودم و فرصت خوبی بود تا خاطراتم را بنویسم. دوست نداشتم این فیلم را با هنرپیشه‌های حرفه‌ای یا ستاره بسازم چون احساس می‌کردم، این فیلم هرسالی که دیده بشود، نوستالژیک و خاص است و تاریخ مصرف ندارد. فیلم پنج سال پیش ساخته شد. آن زمان، در همین ساختمان باغ فردوس فیلمبرداری فیلمی بودم به نام «باغ فردوس پنج بعدازظهر» که کار آقای شایقی دوست عزیزم بود. بعد از اتمام آن فیلم احساس کردم، موقعش شده که فیلم خودم را بسازم.»

آزادی افزود: «من کارگردان نیستم. اعتراف می‌کنم، فیلمبردارم ولی این فیلم یک روایت ایرانی است درباره زندگی‌ای که دیگر نمی‌بینم. داستان این فیلم متعلق به دورانی است که مهربان‌ بودیم. وقتی به همدیگر سلام می‌کردیم، می‌خندیدیم. وقتی روزنامه را باز می‌کردیم، این همه خبر بد نمی‌دیدیم. عشق‌هایمان عشق بود. پرنده‌هایمان پرنده بودند و نغمه‌هایشان نغمه بود. با همدیگر یک قبیله بودیم.»

در پایان مراسم مخاطبان به دیدن فیلم «قبيله من» دعوت شدند.

بعد از اتمام مراسم مخاطبان ابراز رضايت داشته و با تشويق از عوامل فيلم سينمايى “قبيله من” قدردانى كردند.