1

چطوری «شورایعالی اکران»؟؟!!⇐کد تخفیف ۱۲هزارتومانی «به وقت شام» رسید!!!+عکس

سینماروزان: در همه این سالها و به هنگام اکران آثار ارگانی، با توزیع بلیتهای ارگانی یا ارائه تسهیلات نمایش با تخفیف برای این گونه آثار روبرو بوده‌ایم؛ روندی که علیرغم ایجاد رشد حبابی در آمار فروش اسباب ایجاد نوعی بی عدالتی در اکران را فراهم میکند.

در روزهای گذشته تصاویری از برگه های تخفیف ویژه تماشای «به وقت شام» در شبکه های اجتماعی منتشر شده است؛ در این برگه ها، کدهایی به مخاطبان ارائه شده که با وارد کردن آن در سامانه جامع بلیت فروشی آنلاین، امکان خرید بلیت «به وقت شام» با تخفیف ویژه فراهم میشود.

این برگه های تخفیف را چه کسی توزیع کرده؟ آیا مدیران سازمان هنری-رسانه ای اوج که بودجه تولید فیلم را داده‌اند اقدام به توزیع این برگه‌ها کرده اند؟؟

هدف از توزیع این برگه ها چیست؟ رکوردزنی در فروش؟

واقعیت آن است که علیرغم حجم بالای تبلیغات از بیلبورد تا تیزر، باز این کمدی «مصادره» با بازی رضا عطاران و محصول تهیه کننده «شهرزاد» است که نزیک یک میلیارد از «به وقت شام» پیش افتاده؛ در این شرایط ارائه تسهیلات ویژه هم نخواهد توانست عامل رکوردزنی باشد چون کف مخاطب به تماشای «مصادره» علاقه دارد.

پس چرا روندی در پیش گرفته می‌شود که نوعی بدبینی را به محصولات ارگانی موجب شود؟

تعارف که نداریم! همین حالا در اکران فقط «به وقت شام» است که بیلبوردهای عریض دارد و تبلیغات محیطی دیگر فیلمها به گرد «به وقت شام» هم نمیرسد. تازه فیلمی مانند «خرگیوش» را هم داریم که نه تنها حتی یک تبلیغ محیطی ندارد بلکه حتی پخش تیزرهایش ممنوع شده است!

پس چرا رفتارهایی را بروز می‌دهند که دلخوری صاحبان دیگر محصولات روی پرده بیشتر و بیشتر شود؟ و فعالان بخش خصوصی مدام حس کنند تنهای تنهای تنها رها شده اند در بیغوله اکران؟

از همه اینها گذشته چرا سالهاست چنین روندی را درباره برخی آثار ارگانی می بینیم و مقامات نظارتی ارشاد واکنشی جدی نسبت به آن نشان نمیدهند؟

شورای صنفی نمایش که مدتهاست نقش نظارتی خود را فراموش کرده. از شورایعالی اکران که معاون نظارت هم عضوش است انتظار میرود جدی تر از اینها در برابر این اتفاقات واکنش نشان دهد.

برگه تخفیف «به وقت شام»
برگه تخفیف «به وقت شام»
برگه تخفیف «به وقت شام»
برگه تخفیف «به وقت شام»