1

قابل توجه سینمادارانی که قیمت بلیت را به ۱۲ هزارتومان رساندند⇐مخالفت فردین با گران شدن بلیت سینما+فیلم

سینماروزان: در روزهایی که شورای صنفی نمایش به مانند هر سال توپ گرانی قیمت بلیت سینماها را به زمین وزارت ارشاد انداخته است و از آن سو پردیسهای سینمایی و برخی سینماها هنوز چیزی از سوی ارشاد اعلام نشده قیمت بلیت را به 12 هزار تومان رسانده اند بازخوانی بخشی از گفته های فردین درباره افزایش قیمت بلیت جالب به نظر می رسد.

در یکی از فیلمهای بازمانده از فردین که از طریق سامانه «تماشا» بازنشر شده، فردین نزدیک به نیم قرن قبل در نشستی با حضور دست اندرکاران سینمای آن دوران گفته بود: دولت میگوید ما از شما فیلم خوب و سرویس خوب میخواهیم که به مردم دهید. دولت میگوید کار خوب بکن، درآمد داشته باشد و مالیات هم بده ولی با درنظر گرفتن هزینه های زندگی مردم حق دارند که سینما یعنی تنها تفریح سالمشان گران نشود و ما هم نمیخواهیم قیمت بلیت گران شود!!

در میان سینماگران روزگار ما چند چهره شناخته شده وجود دارند که فقط به اندازه نصف فردین محبوبیت داشته باشند و در روزهایی که زمزمه گرانی قیمت بلیت شنیده میشود با آن مخالفت کرده باشند؟

جالب است که سینماگران ما از سیاست گرفته تا محیط زیست نظر میدهند اما درباره گرانی مداوم و هر ساله قیمت بلیت انگار نه انگار! حتی جایزه بگیران و فیلمساز اسکاری سینمای ما نیز در این باره کمترین واکنشی نشان نمی دهند! چرا؟

برای دیدن فیلم گفته های فردین اینجا را ببینید.