1

فیلم ضدملکه آزاد شد؟!!

سینماروزان: تنها محصول ضدملکه سینمای ایران در سالهای اخیر با عنوان “دیدن این فیلم جرم” است همچنان اجازه اکران در سینماها را ندارد و مالک فیلم که حوزه هنری باشد علیرغم تمام رایزنی‌ها هنوز نتوانسته مجوز اکران رسمی فیلم را بگیرد.

در این شرایط ولی مجوز اکران‌های دانشگاهی فیلم صادر شده و تهیه‌کننده فیلم اعلام کرده نظر به درخواست‌های مکرر محافل دانشجویی و دانشگاه‌های کشور برای اکران فیلم، تصمیم گرفته اکران‌های دانشگاهی «دیدن این فیلم جرم است» را آغاز کند.

بر این اساس دانشگاه‌های متقاضی اکران فیلم «دیدن این فیلم جرم است» می‌توانند از طریق سامانه اکرانت به نشانی https://www.ekranet.ir/jorm/ نسبت به ثبت نام اکران دانشگاهی فیلم اقدام کنند. بازه زمانی احتمالی اکران‌های دانشگاهی ابتدای ترم جدید خواهد بود.

 “دیدن این فیلم جرم است” با مضمونی ضدبریتانیا داستان گروگانگیری یک وابسته ملکه توسط یک جوان آتش به اختیار را روایت میکند و در داستانی پرشخصیت، اسرار وابستگی بسیاری از مقامات را برملا می‌کند.

اینکه چرا ارشاد به این فیلم مجوز اکران رسمی نداده هیچ گاه به شفافیت روشن نشده ولی جالب است که فیلم بدون اکران رسمی، فرصت یافته به طور گسترده در تمام دانشگاه‌های کشور و در فضای دانشجویی عرضه شود.

زمانی بود که دانشجویان را تشویق می‌کردند که فضای سیاسی و ملتهب دانشگاه را رها کرده و به سینما بروند تا حال و هوایشان عوض شود و حالا برعکس شده و توقیف اکران یک فیلم ملتهب ضدملکه در سینماها، زمینه اکرانش در دانشگاهها را فراهم کرده!!