1

فیلم جدید فرحبخش در چهارراه حوادث⇐از شایعه توقیف تا ممیزی دوباره بعد از آغاز بلیت فروشی!/از تدوین مجدد تا اکران نسخه دوم با درجه بندی +۱۸!!!

سینماروزان: حواشی پیش از اکران کمدی “پا تو کفش من نکن” و فشار برخی رسانه های اصولگرا برای توقیف فیلم شرایط عجیبی را برای آن رقم زده است.

به گزارش سینماروزان این شرایط که از تعیین درجه بندی سنی برای آن تا ممیزی مجدد و تدوین نسخه ای تازه برای اکران را دربرمیگیرد بازتابهای مختلفی را در رسانه ها داشته است.

رسانه مستقل «سینمادیلی» با اعلام ممیزی مجدد فیلم نوشت: در حالی که پیش فروش بلیتهای کمدی “پا تو کفش من نکن” از ساعات ابتدایی سه شنبه سوم مردادماه آغاز شده بود اما افزایش فشار به ارشاد موجب بازبینی مجدد و اعمال اصلاحیه های تازه ای به فیلم شد.

این رسانه افزود: تا آخرین ساعات اداری سه شنبه هنوز تکلیف اکران “پا تو کفش من نکن” مشخص نبود و حتی بنا بود خبر توقیف کوتاه مدت فیلم اعلام شود ولی در نهایت با حذف برخی نماها، نسخه ای تازه فیلم با درجه بندی سنی +18 روی پرده خواهد رفت.

در سوی دیگر رسانه «سینمامخاطب» هم در شرح وضعیت فیلم گزارش داده است: فشارهای برخی رسانه های افراطی نزدیک به یک رییس معزول(!) شرایطی را رقم زد که کمدی “پا تو کفش من نکن”حسین فرحبخش درست یک روز پیش از اکران مجددا اصلاحیه بخورد و سانسور شود و دوباره تدوین شود تا نسخه ای تازه از آن روانه پرده شود. شگفت انگیز آن که شنیده ها حکایت دارد از تعیین درجه بندی سنی +18 برای نسخه تازه؛ درجه ای که در همه جای دنیا به فیلمهای پورن تعلق می گیرد!

این رسانه ادامه داده است: این اتفاق در حالی افتاده که یکی از اعضای شورای پروانه نمایش که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با سینمامخاطب از این درجه بندی ابراز تعجب کرده و گفت که حتی در نسخه قبلی فیلم هم اله مانی که لازمه ایجاد چنین درجه بندی باشد یافت نکرده.

«سینمامخاطب» در پایان آورده است: اینکه محتوای شائبه‌برانگیز یکی دو رسانه افراطی چنین اداره نظارت را به لاک دفاعی ببرد که نه تنها به ممیزی مجدد فیلم دست زند بلکه درجه بندی غیرقابل باوری را به فیلم تخصیص دهد حکایت از آن دارد که ماجرای رفع توقیف آثار بلاتکلیف در کمیته بازبینی هم به این سادگیها رخ نخواهد داد… وقتی کمدی پویافیلم با درجه +18 اجازه نمایش میگیرد لابد “خانه پدری”عیاری باید درجه +25 بگیرد و “ارادتمند…”کاهانی درجه +44!!!