1

فیلم تازه مسعود کیمیایی مروری دارد بر زندگی یک رانت‌خوار کلان!!!/تولید فیلم به تهیه‌‌کننده “عصر یخبندان” و “خط ویژه” واگذار شده/همایون شجریان در این فیلم نقش یک خواننده را بازی خواهد کرد!

سینماژورنال: مسعود کیمیایی اواخر مهر امسال پروانه ساخت پروژه ای به نام “قاتل اهلی” را گرفت؛ پروژه ای که نام خودش به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده آن آمده بود.

به گزارش سینماژورنال کیمیایی به هنگام دریافت پروانه ساخت گفته بود: فیلم تازه ام در دوره قبل از این فیلم های آخرم قرار می گیرد اما هیچ شباهتی به آثار ساخته شده ام ندارد.
وی درباره فیلمش افزوده بود: “قاتل اهلی” پرهزینه نیست. یک فیلم معمولی از نظر تولید است که قصه اش در تهران امروز روایت می شود. قصه جوانی است که تمام راه های پولدار شدن را می ورد اما در آخر می فهمد که برای پولدار شدن نبوغی بیش از انیشتین باید داشته باشد.

یک رانت خوار کلان در مرکزیت درام
آنچه کیمیایی درباره داستان فیلمش گفته چندان بیراه نیست اما شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند جدا از یک جوان که بخشهایی از زندگیش در فیلم روایت می شود شخصیت اصلی “قاتل اهلی” یک مرد میانسال است!

مرد میانسالی که به واسطه رانت خواری است که مرکزیت درام کیمیایی را به خود اختصاص داده؛ او به دلیل درگیری در پولشویی های متعدد وضعیت اقتصادی مرفهی را برای خود و خانواده رقم زده است اما…

اما از یک طرف پیشکارش که شخصیتی است دوپهلو قصد دور زدن او را دارد و از طرف دیگر فرزند پسرش که ساکن خارج از کشور است به دلیل اعتیاد شدید برای پدر دردسرساز شده!

این رانت خوار میانسال یک دختر هم دارد و ماجرای عاشقانه ای که برای این دختر و یک خواننده مشهور رخ می دهد سبب ساز پیش بردن بخشهای احساسی درام است بخصوص که پدر هم مخالف ازدواج دخترش با این خواننده است.

تاثیرپذیری از بابک زنجانی؟؟؟
در یک ماه اخیر کیمیایی سعی زیادی کرده که با کار بر روی شخصیت اصلی “قاتل اهلی” زمینه های تصویرسازی درست و دقیق از وجوه مختلف شخصیت یک رانت خوار  را در درامی متناسب با روزگار معاصر خلق کند.

فقط درنظر بگیرید که در همه روزهایی که پیگیری دادگاه بابک زنجانی که یکی از متهمین فسادهای کلان مالی سالیان اخیر است در جریان بوده، کیمیایی همزمان مشغول کار بر فیلمنامه “قاتل اهلی” بوده است و تاثیرپذیری احتمالی از چنین شخصیتی می توانسته پیش برنده بخشی از درام باشد.

تهیه کننده “خط ویژه” و “عصر یخبندان” کار تولید را انجام می دهد
فارغ از خط داستانی متفاوت “قاتل اهلی” دیگر نکته مرتبط با آن حضور منصور لشکری قوچانی به عنوان تهیه کننده است.
کیمیایی پروانه ساخت “قاتل اهلی” را به تهیه کنندگی خودش دریافت کرد اما اخیرا مذاکراتی میان وی و منصور لشکری قوچانی صورت گرفته و بنا شده تهیه این فیلم را لشکری برعهده داشته باشد.
لشکری قوچانی تهیه آثاری پرفروش چون “خط ویژه” و “عصر یخبندان” هر دو ساخته مصطفی کیایی را در کارنامه دارد و البته یک اثر آماده اکران به نام “کوچه بی نام” ساخته هاتف علیمردانی هم دارد.
این تهیه کننده به تازگی تولید فیلمی به نام “هفت ماهگی” به کارگردانی هاتف علیمردانی را هم پشت سر گذاشت؛ فیلمی که اولین نمایش آن در جشنواره سی و چهارم فجر خواهد بود.
“خط ویژه” و “عصر یخبندان” از آثار قبلی قوچانی هر دو اشاراتی به پدیده های آقازادگی و رانت خواری داشتند و حالا در “قاتل اهلی” بخش اصلی درام بر محوریت زندگی یک رانت خوار پیش می رود.

همایون شجریان نقش خواننده فیلم را بازی می کند
ورای داستان زندگی یک رانت خوار و حضور لشکری قوچانی به عنوان تهیه کننده سورپرایز اصلی “قاتل اهلی” چهره ای است که بناست نقش خواننده داستان را بازی کند.
همان طور که پیش از این خواندید فرزند دختر شخصیت اصلی فیلم عاشق یک خواننده است و البته این عشق از سوی پدر، مجاز شمرده نمی شود.
شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که کیمیایی قصد دارد ایفای این نقش را به همایون شجریان فرزند خلف استاد آواز سنتی ایران واگذار کند!
البته که صحبتهای مقدماتی در این باره صورت گرفته ولی توافق نهایی هنوز حاصل نشده است.
همایون شخصیتی است به شدت محجوب که فارغ از خوانندگی، شوآفهای مرسوم خوانندگان را ندارد و اغلب حین اجراهای خود نیز به جای بازی روی صحنه، با آوازخوانی است که مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد.
همین مساله حضور او به عنوان بازیگر فیلمی از مسعود کیمیایی را به شدت چالش برانگیز می کند.

آغاز فیلمبرداری منوط شده به اتمام فیلمنامه/پولاد بازی نخواهد کرد

به گزارش سینماژورنال پیش تولید “قاتل اهلی” مدتی است که آغاز شده ولی زمان آغاز فیلمبرداری هنوز مشخص نیست و منوط شده به اتمام کامل فیلمنامه.

پولاد کیمیایی فرزند مسعود در این فیلم به عنوان بازیگر حضور نخواهد داشت ولی در پشت صحنه تولید کنار پدر خواهد بود.