1

فیلمی با بازی حمید فرخ‌نژاد و هانیه توسلی جایگزین “رستاخیز” در گروه آزادی؟/پخش‌کننده: با بیش از ۲۰ سالن اکران‌مان از چهارشنبه آغاز می‌شود/سخنگوی شورای نمایش: دوشنبه مشخص می‌شود

 سینماژورنال/مارتا ثناوش: حدودا ده روز پیش بود که ساعاتی بعد از آغاز اکران “رستاخیز” در گروه سینمایی آزادی، سازمان سینمایی با صدور اطلاعیه ای، از تعلیق اکران این فیلم خبر داد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال با این حال در جلسه هفته گذشته شورای صنفی نمایش جایگزین این فیلم مشخص نشد تا سالنهای آن در اختیار کمدیهایی قرار گیرد که پخش کنندگان قدرتمندی پشت آنها هستند! (اینجا را بخوانید)

در روزهای اخیر اما چند پخش کننده رایزنیهای فراوانی را برای جایگزینی آثارشان به جای “رستاخیز” انجام داده اند. در این بین شکوفافیلم که پخش فیلمی به نام “مردن به وقت شهریور” را انجام داده بیشتر از بقیه به جایگزینی “رستاخیز” نزدیک شده است.

“مردن به وقت شهریور” که گویا با نام “به وقت شهریور” اکران خواهد شد، پیش از این و در اواخر اردیبشهت بنا بود روی پرده برود اما به دلیل عدم علاقه سینماداران اکران آن به تعویق افتاد. حالا داریوش باباییان پخش کننده اثر عزم خود را جزم کرده که آن را به جای “رستاخیز” روی پرده بفرستند.

از چهارشنبه اکران مان آغاز میشود

باباییان با تأیید اینکه قراردادش را با گروه سینمایی آزادی منعقد کرده به سینماژورنال می گوید: بیشتر از 20 سالن در تهران را برای آغاز اکران درنظر گرفته ایم و با تمامی سینماداران هم در این باره صحبت کرده ایم و موافقت آنها جلب شده است. انشاا.. قراردادمان را تا دوشنبه به شورای صنفی ارائه می کنیم و از چهارشنبه با قدرت، اکران “مردن به وقت شهریور” آغاز می شود.

این پخش کننده که سابقه تهیه کنندگی هم دارد در پاسخ به این پرسش که آیا “مردن به وقت شهریور” که درونمایه ای تلخ دارد قادر است طراوتی دهد به اکران عیدفطر که متاسفانه در ده روز ابتدایی خود نتوانسته مخاطبان را سر ذوق بیاورد بیان می دارد: اگر منظورتان از طراوت اکران فیلمهای کمدی باشد که فکر نمی کنم طراوت فقط در گروی اکران فیلمهای کمدی باشد. فیلمی باید اکران شود که فارغ از درونمایه تلخ یا شیرین مخاطب از تماشای آن لذت ببرد. فکر می کنیم “مردن به وقت شهریور” چنین فیلمی باشد. این اثریست که مخاطب از آن بدش نخواهد آمد.

وی ادامه می دهد: در میان فیلمهایی که در یکی دو ماه اخیر به صورت آزاد اکران شدند این فیلم اثر سلامتی است و به هنگام حضور در جشنواره هم مورد توجه قرار گرفت. امیدوارم که بتواند حق خودش را از اکران بگیرد.

در پردیس کوروش برای شروع روزی 8 سانس گرفته ایم

باباییان درباره اینکه برنامه اش برای رقابت با برخی فیلمها که در پردیسهای سینمایی روزانه سانسهای فراوان دارند چیست به سینماژورنال می گوید: در پردیس کوروش برای شروع روزی هشت سانس خواهیم داشت و اگر فیلم در این 8 سانس خوب بفروشد مطمئنا سالن دومی هم برای اکران خواهیم گرفت. در پردیس آزادی هم سعی می کنیم با روزی 6 سانس آغاز کنیم و انشاا.. با افزایش فروش سانسها را افزایش می دهیم.

خودم هم اگر پردیس داشتم به فیلم خودم حال بیشتری می دادم

داریوش باباییان با بیان اینکه نمی توان به راحتی جلوی برخی تبعیضها در اکران ایستاد خاطرنشان می سازد: خودم هم اگر صاحب پردیس بودم مطمئنم به فیلم خودم حال بیشتری می دادم. البته الان هم سینما صحرا را دارم ولی این سینما تک سالنه است و نمی توان بیشتر از حدی مجاز به فیلمی مجال اکران داد ولی در پردیسها به دلیل وجود تعداد سالن بالا، دست سینمادار بازتر است.

مردن به وقت شهریور
مردن به وقت شهریور

هنوز قرارداد اکران “مردن به وقت شهریور” به شورا ارائه نشده

اظهارات باباییان مبنی بر اکران “مردن به وقت شهریور” از چهارشنبه در شرایطی بیان میشود که غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش از قطعی نبودن اکران فیلم جایگزین “رستاخیز” حرف می زند.

فرجی به سینماژورنال می گوید: البته “مردن به وقت شهریور” هم جزو گزینه های جایگزینی هست اما همه چیز در جلسه روز دوشنبه شورای صنفی نمایش مشخص خواهد شد. ضمن اینکه قرارداد اکران این فیلم هنوز به شورا ارائه نشده است و باید ابتدا قرارداد ارائه شود وسپس درباره اکران آن تصمیم گیری شود.

سخنگوی شورای نمایش درباره تازه ترین وضعیت “رستاخیز” بیان می دارد: در مورد “رستاخیز” هیچ اتفاق تازه ای مبنی بر اکران مجدد آن رخ نداده است و وضعیت فیلم نامعلوم است.

داستان تلخ یک معلول ذهنی و برادرش

به گزارش سینماژورنال “مردن به وقت شهریور” که سومین ساخته سینمایی هاتف علیمردانی است و از حضور حمید فرخ نژاد و هانیه توسلی در کنار تعدادی جوان سود می برد داستان زندگی یک پسر جوان و برادر معلولش را روایت می کند؛

جوانی که فریب یکی از رفقای خود را خورده و اندوخته مالی قابل توجهی را به باد می دهد و همین است که برایش اتفاقات فراوانی را رقم می زند.

“مردن به وقت شهریور” به لحاظ درونمایه اثری است تلخ و به شدت تراژیک که در صورت اکران بعید است بتواند مورد توجه مخاطبانی قرار گیرد که برای تماشای یک کمدی مفرح به سینما می آیند.

فرخ نژاد در اکران رمضان درام “یاسین” ساخته حامد امرایی را روی پرده داشت که این فیلم بعد از حدودا 40 روز اکران فقط 25 میلیون تومان فروش داست.

هانیه توسلی نیز این روزها با نقشی خیلی خیلی کوتاه در “نهنگ عنبر” روی پرده است. آخرین فیلم اکران شده او پیش از “نهنگ عنبر” هم “خط ویژه” بود که سال قبل روی پرده رفت.