1

فیلمسازی بازیگر “ملک سلیمان” با حمایت بنیاد و شهرداری!!

سینماروزان: امين زندگانی نخستین تجربه کارگردانی خود را با حمایت نورتابان بنیاد مستضعفان و شهرداری یزد به انجام می‌رساند.

به گزارش سینماروزان “کتاب سرخ” عنوان نخستین تجربه کارگردانی امین زندگانی است که مرتبط با وقایع عاشوراست.

امین زندگانی که سابقه ایفای نقش در فیلمهای ارگانی “ملک سلیمان” و “راه بهشت” از محصولات فارابی را دارد در نشست خبری فیلم “کتاب سرخ” بیان داشت: این فیلم در ارتباط با سندیت وقایع عاشورا بدون هیچ‌گونه جهت‌گیری تولید شده. تمامی افرادی که در این فیلم به ایفای نقش چه در حوزه بازیگری و چه در زمینه عوامل فعالیت می‌کنند با کمترین میزان دستمزد که آن هم در قراردادشان هدیه نام گرفته فعالیت می‌کنند.

زندگانی تصريح کرد: در مسیر تولید این فیلم هرکجا که به مشکل می‌خوردیم واقعا در کمال ناباوری مشکلات به راحتی برطرف می‌شد و در واقع به هیچ مشکلی بر نخوردیم. به جرات می‌توان گفت که طراحی و اجرای صحنه‌های جنگی این فیلم در نوع خود بی‌نظیر است و اقدامات بسیار ارزنده‌ای در ارتباط با هرچه کیفی‌تر برگزار شدن آن صورت گرفته است.

زندگانی با اشاره به حمایت مالی بنیاد مستضعفان از پروژه “کتاب سرخ” خاطرنشان کرد: در ابتدای کار و زمان شروع اصلا فکر نمی‌کردیم که موسسه نور تابان وابسته به بنیاد مستضعفان به حمایت از این فیلم بپردازد اما این اتفاق رخ داد و این حمایت صورت گرفت که ما این حمایت و تمام اتفاقات رخ داده در جریان تولید فیلم را از الطاف امام حسین(ع) می‌دانیم.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از این فیلم باید در نخلستان ضبط می‌شد گفت: به دنبال پیدا کردن نخلستان خوبی برای این پروژه بودیم که در عرض چند دقیقه یکی از دوستان گفت که نخلستان‌های بافق در استان یزد برای این کار مناسب است و هماهنگی‌های لازم انجام شده به همین دلیل ما به استان یزد آمدیم و بخش‌هایی از فیلم در استان یزد و بافق ضبط شد.

بازیگر نقش “سلیمان نبی” درباره حمایت شهرداری یزد از “کتاب سرخ” خاطرنشان کرد: در بخشی از این فیلم به لحاظ مالی احساس ناامیدی در حال چیره شدن به عوامل بود اما این موضوع هم بلافاصله و در کمترین زمان رفع شد و شهردار یزد و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد اعلام کردند که از تولید این فیلم حمایت می‌کنند.