1

فیلم”رُک” به کارگردانی کاظم راست‌گفتار پروانه ساخت گرفت!

سینماروزان/کیوان بهارلویی: با صدور پروانه ساخت برای فیلمنامه کمدی “رُک” به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کاظم راست‌گفتار، به نظر می‌رسد آخرین کمدی تولیدی در دولت سیزدهم پروانه ساخت گرفته است.

حجم بالای تقاضا برای ساخت کمدی در یک سال اخیر و به خصوص بعد از رکوردشکنی های “فسیل”، باعث شده شوراهای ارزشیابی اداره نظارت در روالی منطقی، جلوی تولید کمدی هایی عمدتا تکراری و متاثر از نوستالژی بازی را بگیرند تا هم کمدی های پشت خط اکران روی پرده بروند و هم مجالی ایجاد گردد برای تولید آثار غیرکمدی.

کمدی “رُک” که یک کمدی سیاسی شهری است مدتها در انتظار دریافت پروانه ساخت بود و برخی تفاسیر فرامتنی موجود در فیلمنامه باعث بازنویسی چندباره آن توسط کاظم راست‌گفتار گردید تا درنهایت این فیلم توانست با نمره به اصطلاح ناپلئونی، مجوز اعضای شورای ارزشیابی دارای سابقه در رسانه‌های ارزشی را بگیرد.

پروانه ساخت تولید کمدی "رک" به کارگردانی کاظم راست گفتار صادر شد
پروانه ساخت تولید کمدی “رک” به کارگردانی کاظم راست گفتار صادر شد

کاظم راست گفتار آخرین بار هفت سال قبل فیلم-سریال موزیکال سیاسی “آشوب” را ساخته بود که به دلیل طعنه‌های دوپهلو هنوز نتوانسته مجوز پخش از تلویزیون را بگیرد ولی قبل از آن کمدی ماجراجویانه خیابانی “چک” را ساخته بود که بارها با سانسورهای کم و زیاد از تلویزیون پخش شد.

“نقاب”، “پسر تهرونی”، “مردان مریخی زنان ونوسی”و “عروس خوش قدم” ازجمله آثار گیشه‌پسند کاظم راست‌گفتار بوده‌اند ضمن اینکه زمانی او به دنبال تولید سریالی با نام “نون خامه‌ای”(!) و اقتباسی تازه از رمان “شوهر آهو خانم” علیمحمد افغان هم بود.

“رُک” هفتمین فیلم راست‌گفتار داستانی شهری و معاصر با واکاوی یکی از معضلات مبتلابه پسا۱۴۰۱ را با پیوند به ریشه های آن در نیم قرن و اندی قبل در ساختاری پربازیگر به تصویر درخواهد آورد.