1

پیروی فرهادی از متد سازمان ارزشی اوج؟+عکس

سینماژورنال: در حالی که پیشتر تصور می شد اصغر فرهادی کارگردان اسکاری سینمای ایران قصد ساخت فیلمی در اسپانیا را دارد اما گویا وی ترجیح داده فیلم جدیدش را در ایران بسازد.

به گزارش سینماژورنال “برسد به دست آهو” نام فیلم جدید فرهادی است و جالب اینکه وی نیز برای انتخاب بازیگران این کار دست به دامن نرم افزار روسی تلگرام شده است.

همکار سالهای اخیر پرستویی دستیار فرهادی است

کاوه سجادی حسینی که با کمک پرویز پرستویی آثاری چون “شب بیرون” و “بوفالو” را کارگردانی کرده بود دستیار فرهادی در این کار است.

سجادی حسینی با انتشار ویدیویی از این گفته که دستیار فیلم جدید فرهادی است و مخاطبان اگر می خواهند در این فیلم بازی کنند 3 دقیقه حاوی معرفی خود و فعالیتهایشان را برای گروه تولید بفرستند.

سجادی حسینی از عموم مخاطبان خواسته اگر در میان دوستان و آشنایان خود نیز علاقمند به بازیگری دیدند حتما از وی بخواهند با آنها ارتباط برقرار کند.

شماره تماس 09390388699 برای ارتباط تلگرامی علاقمندان به بازی در “برسد به دست آهو” با عوامل فیلم درنظر گرفته شده. البته از طریق این شماره فقط ارسال فیلم معرفی علاقمندان می بایست صورت گیرد و کسی پاسخگوی سوالات نیست.

کاوه سجادی حسینی در حال توضیح درباره فراخوان بازیگری برای فیلم فرهادی
کاوه سجادی حسینی در حال توضیح درباره فراخوان بازیگری برای فیلم فرهادی

از پیر تا جوان می توانند در این فراخوان شرکت کنند

نکته اینجاست که انتخاب بازیگران فیلم محدودیت سنی ندارد و عموم علاقمندان در هر رده سنی می توانند فیلم خود را برای بررسی بفرستند.

پیروی از متد مجری بیلبوردهای صداقت آمریکایی؟

پیش از این عوامل تولید پروژه “کودکی ناتمام/ایستاده در غبار” که با بودجه سازمان اوج تولید میشود و بخشهایی از زندگی احمد متوسلیان را روایت می کند نیز برای انتخاب بازیگران خود ار تلگرام استفاده کرده بودند.(اینجا را بخوانید)

گویا فراگیری این روش باعث شده که فیلمسازان دیگر نیز رفته رفته به سراغ استفاده رسمی از متدی بروند که سازمان مجری بیلبوردهای “صداقت آمریکایی” اول بار در یکی از پروژه های خود از آن استفاده کرد.

آیا سوژه فیلم فرهادی درباره علاقمندان بازیگری است؟

کاری که فرهادی برای انتخاب بازیگران پروژه جدیدش انجام داده این حدس را پیش روی مخاطب قرار می دهد که آیا سوژه فیلم جدیدش درباره بررسی میزان علاقه به بازیگری در طیفهای مختلف اجتماع است یا خیر.

پیشتر و در دهه هفتاد یکی از فیلمسازان ایرانی در پروژه ای با نام “سلام سینما” چنین علاقه ای را بررسی کرده بود.

باید منتظر ماند و دید آیا هدف فرهادی هم همین بوده یا آن که وی صرفا برای انتخاب بازیگر چنین مسیری را پیموده.