1

فرزند ابوالفضل پورعرب: شایعه نسازید، حال پدرم خوب است

سینماژورنال: در جهان متکی بر پیشرفت تکنولوژی به ویژه در روزگار گسترش ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی همواره سعی بر این بوده است که از این گونه امکانات درجهت سرعت بخشیدن به انتشار اخبار واقعی و جلوگیری از بروز شایعات استفاده کنیم، با این حال چون در کشور ما ابتدا تکنولوژی می‌آید و سال‌ها می‌گذرد تا فرهنگ استفاده از تکنولوژی نهادینه شود این گسترش ارتباطات در کنار مفید فایده بودن در بزنگاه‌های سیاسی-اجتماعی، هرازگاه اسباب حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد می‌شوند.

به گزارش سینماژورنال از جمله این حواشی انتشار شایعاتی درباره بروز بیماری لاعلاج، به کما رفتن و البته مرگ چهره‌های مطرح عرصه هنر و فرهنگ است. شایعاتی که از یک طرف نگرانی‌هایی را در میان دوستداران این چهره‌ها ایجاد می‌کنند و از طرف دیگر خانواده‌های آنها را به شدت ناراحت.

در روزهای گذشته این شایعه سازی دامن ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما و تلویزیون را گرفت. این شایعه که درباره درگذشت پورعرب بود زودتر از حد تصور در فضای مجازی بازنشر شد و حتی بسیاری از رسانه‌های مرجع را هم به اشتباه انداخت.

حال پدرم خوب است

 پوریا پورعرب، فرزند این بازیگر سینما با انتقاد از این شایعات به «صبح نو» گفت: خوشبختانه حال پدرم بسیار خوب است و نمی‌دانم چنین شایعاتی از کجا بیرون می‌آید. حداقلش این است که باید با خودمان تماس بگیرند و سپس خبر را منتشر کنند.

وی ادامه داد: واقعاً از ساختن و پخش این گونه شایعات که در خور ملت فهیم ما نیست متأسف و متاثریم. پدرم این روزها حال خوبی دارد و در روزهای گذشته هم در دیدارهای مردمی تازه‌ترین فیلمش «سایه‌های موازی» حضور داشت ضمن اینکه جدی‌تر از قبل کار بازیگری را دنبال خواهد کرد.

پوریا پورعرب با اشاره به اینکه مخاطبان شایعات انتشار یافته در فضای مجازی را باور نکنند خاطرنشان ساخت: شایعه‌سازی کار چند لحظه است و اینکه برای عده‌ای سرگرمی شده یا تفریح وقتی با جان آدم‌ها سروکار داریم واقعاً غیرمنطقی نیست؟ امیدوارم که مخاطبان از این به بعد اخبار این گونه درباره پدرم را فقط از کانال‌های رسمی پیگیری کنند.

بازگشت به سینما با “سایه های موازی”
ابوالفضل پورعرب 55 ساله فارغ التحصیل بازیگری از دانشسرای هنر است و در دهه 70 یکی از ستاره‌های مطرح سینمای ایران بود که توانست با آثاری چون «عروس»، «دو روی سکه»، «آواز تهران» و «نیش» در کانون توجه مخاطبان سینما قرار گیرد.
پورعرب به دلیل ابتلا به یک بیماری جسمی در سال‌های اخیر فعالیت بازیگری کمتری داشته است با این حال با «سایه‌های موازی» به سینما بازگشته است. فیلمی اجتماعی به کارگردانی آقای اصغر نعیمی که آقای شهاب حسینی هم در آن ایفای نقش می‌کند. او بناست در “کاناپه” کیانوش عیاری مجددا بازیگری در کنار شهاب حسینی را تجربه کند.