1

فردوسی‌پور بدون اجازه با ظریف مصاحبه کرده بود؟!

سینماژورنال: همه چیز با انتشار عکسی که عادل فردوسی پور را در برابر محمدجواد ظریف نشان می داد آغاز شد. عکسی که خبری هم ضمیمه آن بود مبنی بر گفتگوی یلدایی فردوسی پور با ظریف.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال همین تصویر بود که باعث شد برخی از رسانه های اصولگرا هم به انتقاد از فردوسی پور در گفتگو با ظریف پرداخته و شرایطی را فراهم کنند که این گفتگو روی آنتن نرود.(اینجا را بخوانید)

جالب است که حالا صداوسیما نیز با صدور اطلاعیه ای این عدم پخش را به گردن فردوسی پور انداخته است که بدون هماهنگی با مدیران شبکه سوم به مصاحبه با ظریف اقدام کرده است بدون اینکه به این نکته اشاره کند که آیا حضور مهمانان سیاسی در برنامه های طنز مانند “خندوانه” هم باید با هماهنگی مدیران شبکه ها صورت گیرد یا نه.

موارد مطرح شده در اطلاعیه روابط عمومی صداوسیما را در ادامه بخوانید:

۱- گفت‌وگو و مصاحبه با رجل سياسي، مذهبي و شخصيت‌هاي مختلف  تابع ميل و نظر شخصي تهيه‌كننده يا عوامل برنامه نمي‌باشد. درصورتي كه شبكه‌اي قصد انجام مصاحبه با اين‌ افراد را داشته باشد، مسئولان شبكه از مصاحبه‌شونده به طور رسمي دعوت بعمل مي‌آورند تا مصاحبه انجام شود و اين روالي است كه در همه رسانه‌ها مرسوم است.

۲- در موضوع مصاحبه مجري برنامه ورزشي نود با رئيس دستگاه ديپلماسي هيچ‌گونه درخواستي از سوي شبكه سه سيما براي انجام مصاحبه با جناب آقاي دكتر ظريف ارسال نشده است و مجري برنامه شخصاً و بدون اطلاع و هماهنگي با شبكه به انجام اين مصاحبه و اعلام خبر پخش آن مبادرت ورزيده است.

۳- برنامه ورزشي نود كه سال‌ها از عمر آن مي‌گذرد، يك برنامه صرفاً ورزشي و آن هم در حوزه فوتبال است و تمام تلاش دست‌اندركاران شبكه سه، ساماندهي برنامه براي پاسخگويي به مطالبات ورزشي مخاطبان در حوزه تخصصي فوتبال و تحليل و بررسي اين رشته ورزشي است.

۴- درخصوص اينكه وزارت امور خارجه نامه رسمي از طرف مسئولان سازمان را براي انجام مصاحبه درخواست نكرده خود بايد پاسخگو باشد، اما اينكه تهيه‌كننده بدون اطلاع و هماهنگي با مسئولان شبكه اقدام كرده است از سوي سازمان پيگيري مي‌شود.