1

فرازهایی تکان‌دهنده از گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر⇐بیش از ۱۷۰۰ نفر برای دریافت کارت سینمای رسانه(برج میلاد) ثبت نام کردند!!!/بخشی از  لیست‌ معرفی شده از سوی برخی رسانه‌ها، شامل افراد غیرمرتبط به فعالیت رسانه‌ای است!!!/تعدادی از اعضای انجمن {موسوم به منتقدان خانه سینما} آثار افراد دیگر را به عنوان اثر خود ثبت کرده‌اند!!!

سینماروزان: در یکی از تازه ترین گزارشهای مربوط به روابط عمومی جشنواره فیلم فجر نکاتی جالب و در عین حال خواندنی درباره وضعیت ثبت نام برای سینمای رسانه ها که مشخص شده به مانند سالیان قبل همان برج میلاد است مطرح شده است.

به گزارش سینماروزان در این گزارش از یک سو بر حجم بالا و نزدیک به 2هزارنفری تأکید شده که به نام اهالی رسانه و منتقد برای گرفتن کارت جشنواره ثبت نام کرده اند و از سوی دیگر از این گفته شده که برخی از اعضای انجمن موسوم به منتقدان خانه سینما با ارسال مطالب دیگران به نام خود، قصد دریافت کارت شرکت در جشنواره داشته اند!

نکته جالب بعدی پیرامون برخی رسانه هاست که افراد غیرمرتبط با رسانه را به عنوان فعال رسانه ای ثبت نام کرده بودند!

روابط عمومی جشنواره در اقدامی قابل تحسین به صراحت از این گفته که حاضر است نام آن دسته از اعضای انجمن که مطالب دیگران را ضمیمه ثبت نام خویش کرده و آن رسانه ها که افراد غیرمرتبط را معرفی کرده اند اعلام کند!

فرازهای جالب گزارش روابط عمومی جشنواره در این باره را بخوانید:

بیش از 1785 نفر برای حضور در سینمای رسانه‌ها ثبت نام کرده‌اند که حدود 45 درصد از درخواست‌ها به دلایل مختلف رد شده است.

–بیش از 1550 نفر از 220 رسانه داخلی و خارجی و 235 نفر از اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، اطلاعات و مدارک خواسته شده را ثبت کردند.

–متاسفانه بعضی رسانه‌ها اسامی بیشماری را به عنوان نماینده خود معرفی کرده‌‎اند که بخشی از این لیست‌ها، شامل افراد غیرمرتبط به فعالیت رسانه‌ای است. در صورت لزوم و جهت شفاف‌سازی بیشتر، تعداد کارت درخواست شده و تعداد کارت اختصاص یافته به تفکیک نام رسانه از سوی روابط عمومی جشنواره اعلام خواهد شد.

–متأسفانه تعدادی از اعضای انجمن منتقدان خانه سینما آثار افراد دیگر را به عنوان اثر خود ثبت کرده‌اند. بدیهی است که به دلیل احترام به حقوق همکاران دیگر، این افراد از لیست تخصیص کارت سینمای رسانه کنار گذاشته خواهند شد و در صورت لزوم و جهت شفاف‌سازی بیشتر، این آثار به همراه نام اصلی نگارنده منتشر می‌شود.