1

فرار رو به جلوی کارگردانی که در ۳ سال اخیر ۴ سریال کم‌مخاطب ساخته⇐محمدحسین لطیفی: مدیران به مخاطبان خوراک مناسب بدهند

سینماژورنال: محمدحسین لطیفی کارگردانی که در سالهای اخیر از جمله کارگردانان مورد حمایت رسانه ملی بوده و فقط در سه سال اخیر 4 سریال برای رسانه ملی پرداخته است نیز به اهمیت شبکه های ماهواره ای برای مخاطبان اقرار کرد!

به گزارش سینماژورنال لطیفی در نشست تازه ترین سریالشان “پادری” بیان داشت: باید بپذیریم که شبکه‌های خارجی بسیاری از مخاطبان را به خودشان جذب می‌کنند. متاسفانه ما تا نپذیریم سرطان داریم، دست به درمان نمی زنیم.

لطیفی با مخاطب قرار دادن مدیران فرهنگی ادامه داد: روی سخنم با مدیران فرهنگی است که بدانند اگر مردم در شبکه‌های داخلی خوراک مناسبی داشته باشند، دیگر به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌روند.

اقرارتان منطقی است اما…

اینکه کارگردانی معتمد مدیران رسانه ملی اقرار می‌کند به نقش شبکه های ماهواره ای در جلب مخاطبان به شدت منطقی و البته واقع بینانه به نظر می رسد اما در این بین طعنه ای که او به مدیران فرهنگی زده است کاملا فرار رو به جلو محسوب می شود.

شاید اگر کارگردانی امتحان پس داده که سالهاست به دنبال تصویب یکی از طرحهای خود برای تولید سریال در رسانه ملی است و موفق به این کار نمی شود با این لحن مدیران را مخاطب قرار می داد چندان عجیب نبود اما لطیفی دیگر چرا؟

خود شما باید پاسخگوی کاهش مخاطب رسانه ملی باشید

او که در این سه سال چهار سریال “دودکش”، “زمانی برای عاشقی”، “تنهایی لیلا” و “پادری” را ساخته و متأسفانه اغلب این سریالها هم نتوانسته اند اتفاقی مثبت در کارنامه تولیدات رسانه ملی باشند.

لطیففی باید به جای مخاطب قرار دادن مدیران فرهنگی، از خودش این پرسش را طرح می‌کرد که چرا استانداردهایش را آن قدر ارتقا نداده که آخرین سریالش که همین رمضان امسال روی آنتن رفت بتواند لااقل یک کاراکتر ماندگار در ذهن مخاطبان به یادگار بگذارد؟

در جایی که کارگردان درجا می‌زند اگر هم پرسشی از مدیران رسانه ملی طرح می شود باید با این محوریت باشد که چرا کار سریال سازی رسانه ملی به چنین کارگردانانی سپرده می شود؟ نه اینکه کارگردانی که خود یکی از عوامل کاهش رونق رسانه ملی است در مقام طلبکار ظاهر شده و مدیران فرهنگی را به چالش بکشد!