1

فرار رو به جلوی “هفت” برای رهایی از پاسخگویی به گافهای متعدد؟!

سینماروزان: فصل تازه برنامه سینمایی “هفت” به لحاظ کیفیت، در زمره انتقادبرانگیزترین فصول این برنامه است. کمبود نیروهای مجرب سینمایی-رسانه ای در هسته تولید این برنامه موجب شده مدام گافهایی مختلف در این برنامه روی دهد. گافهایی که از معرفی یک نیروی تولید به عنوان تهیه کننده سینما تا طرح ادعایی مبنی بر جایزه بری “خانه پدری” از جشنواره فجر(!) تا انتشار توام با اغلاط املایی محتوای برنامه در کانال رسمی برنامه را شامل میشود.

تازه ترین مناقشه حول این برنامه بر سر بیانیه ای صورت گرفته که از سوی سازمان سینمایی و در تشریح روند دریافت مجوز “خانه پدری” منتشر شده است. سازمان سینمایی در بیانیه ای با نقد اظهارات ارائه شده درباره این فیلم در برنامه “هفت” به صراحت از بلامانع اعلام شدن نمایش فیلم در جلسه ۹۰/۹/۷  شورای پروانه نمایش یعنی مقارن دولت دوم احمدی نژاد پرده برداشت.

دست اندرکاران “هفت” متعاقب این بیانیه، در اطلاعیه ای متقابل بی کمترین اشاره ای به ادعای نادرست کارشناس(!) برنامه شان در جایزه بری “خانه پدری” از جشنواره فجر و بی کمترین اشاره به اینکه اولین بار نمایش این فیلم توسط شورای مستقر در سازمان سینمایی دولت مهرورزی بلامانع تشخیص داده شده است، خواستار این شده اند که رییس سازمان بجای بیانیه دادن در برنامه زنده حاضر شود!!

اینکه گردانندگان “هفت” از انتظامی خواسته اند به جای مکتوب و مستند کردن حرفهایش به “هفت” برود مثل این است که یکی هم پیدا شود و به گردانندگان “هفت” بگوید چه نیازی است به صرف کلی هزینه برای ارائه برنامه عمدتا شفاهی تان به صورت تصویری؟ فایل صوتی حرفها را در کانالتان بگذارید و تمام.

همان طور که گردانندگان “هفت” خود را مختار میدانند که در اوضاع بغرنج اقتصادی حاکم بر رسانه ملی، بودجه ای دراختیار گیرند برای تولید یک برنامه تصویری باید این اختیار را برای رییس سینما هم قائل باشند که  مختار باشد به چگونگی ارایه نظراتش! بخصوص که در پیاده کردن صحبتهای مهمانان برنامه “هفت” و ارائه آنها در کانال این برنامه عموما اغلاطی املایی به چشم میخورد که طبیعتا واهمه هر مهمانی نسبت به حضور را موجب خواهد شد و طبیعتا اگر این مهمان، یک منصب فرهنگی هم داشته باشد این واهمه بیشتر هم خواهد شد. فقط تصور کنید که مهمانی در “هفت” اخیر از “اغماض” سخن رانده و در برگردان متنی، همین واژه را با “قاف” در کانال برنامه قرار داده اند!!

از اینها گذشته حسین انتظامی به واسطه سوابق رسانه ایش از همان ابتدای حضورش در سازمان سینمایی مانیفست رسانه ای خویش را منتشر نمود. برطبق این مانیفست که در سایت سازمان هم موجود است تمام خبرنگاران میتوانند بلااستثناء هر سوالی که از رییس یا زیرمجموعه های سازمان دارند را به صورت شفاف برای روابط عمومی ارسال کنند تا طبق پروتکل اعلامی حداکثر در 6 ساعت اداری به سوالات پاسخ داده شود. روندی که طی این مدت اجرا شده و مصاحبه های متعددی از رییس سازمان و مدیران منتشر شده و حضور آنها را نیز در برنامه های مختلف تلویزیونی از برنامه صبحگاهی شبکه سه تا برنامه شامگاهی شبکه خبر را رقم زده است.

پس چرا دست اندرکاران “هفت” هم به مانند دیگر فعالان رسانه ای اگر سوال یا سوالاتی از انتظامی دارند منطبق با همین مانیفست پیش نمیروند؟؟ آیا “هفت” تافته جدابافته است یا اصلا دست اندرکاران “هفت” از وجود چنین مانیفستی بی خبرند؟؟