1

فخیم‌زاده در آی.سی.یو⇔بیمه تکمیلی سینماگران در کُما!!!⇔هیأت مدیره و مدیرعامل ابوالمشاغل در فکر برگزاری مراسم تشییع؟؟!

سینماروزان: سانحه سنگینی که مهدی فخیم‌زاده بازیگر-کارگردان ایرانی حین تولید تازه ترین فیلمش «مشت آخر» با آن روبرو شد کار او را به بیمارستان کشاند و هرچند سطح هوشیاری او کمی بیش از قبل شده ولی همچنان در آی.سی.یو بستری است و مشخص هم نیست تا چه زمانی باید بستری بماند.

این را بگذارید کنار این مسأله که قرارداد بیمه تکمیلی سینماگران 31خردادماه پایان یافته و با گذشت هشت روز از تیرماه هنوز وضعیت بیمه تکمیلی مشخص نیست! با این حساب بیمه تکمیلی سال قبل سینماگران که روند بوروکراتیک انرژی‌زای ارائه خدماتش در همان مدت قرارداد هم کلی گله و شکایت از سوی بدنه سینما را موجب شد، طبق قرارداد هیچ خدماتی به فخیم زاده نخواهد داد.

در این شرایط هزینه بستری فخیم‌زاده یا باید از جیب شخصی این سینماگر برود یا آن که حامد حسینی تهیه کننده جوان این فیلم که در فیلم اولش حمایت ارگانهایی همچون فارابی و حوزه و تصویرشهر را داشت باید هزینه درمان را بدهد! هر یک از این فرضها که درست باشد نتیجه فقط یک چیز است؛ اهمال مدیریتی در انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی 97 سینماگران.

وارد ماه چهارم سال جدید شده ایم و هیأت مدیره خانه سینما و در رأس آن منوچهر شاهسواری مدیرعامل این نهاد باید زودتر از اینها شرایط ارائه تسهیلات بیمه تکمیلی سینماگران را فراهم میکردند اما نه هیأت مدیره فعالیتی درباره بیمه تکمیلی انجام داده و نه مدیرعامل!

تازه این روند در شرایطی است که مدیرعامل 15شغله خانه سینما در هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر هم حضور دارد و تنها با اندکی وقت گذاشتن، میتواند شرکتی درجه یک برای ارائه تسهیلات بیمه تکمیلی به سینماگران پیدا کند.

اما هشتمین روز تیرماه هم پشت سر گذاشته شده و مطمئنا به غیر از فخیم زاده، سینماگران دیگری هم در همین روزها نیازمند بیمه تکمیلی بوده و خواهند بود و هیچ واکنشی از هیأت مدیره خانه سینما و مدیرعامل آن را شاهد نیستیم!!

آیا حلقه بالادستی خانه سینما منتظر است تا خدا نکرده امثال فخیم زاده جان به جان آفرین تسلیم کنند و آن گاه در تشییع شان در رثایشان آه جانسوز سر دهند؟؟؟